Ontwikkelingswerk ..

Hoi hoi ik ben Jet 42 jaar jong en ik hoop deze zomer of volgend jaar zomer als ik de voorbereidingen niet op tijd gerealiseerd krijg in mijn zomervakantie naar Roemenië af te reizen.
Ik werk al jaren in de gehandicaptenzorg en het lijkt mij een uitdaging om mijn vakantie eens te besteden aan mensen die mijn hulp hard kunnen gebruiken.
Hierbij denk ik dus aan vrijwilligerswerk in een wees/kinder/ verzorgingstehuis of in de gehandicaptenzorg in Roemenië.
Ik sta nog in het begin van mijn stappenplan wie zou mij hier bij kunnen helpen ? Want ik heb vele vragen en is er iemand die geïnteresseerd is om dit samen met mij 14 dagen te ondernemen?

Groetjes Jet.

Hi Jet
Ik ken een paar weeshuizen die je hulp kunnen gebruiken, zelfs in het departement waar ik geboren ben.
Er is wat hulp (na de revolutie) gebracht, maar de materieele hulp is niet de essentie, maar renovatie en psychische hulp.
Ik heb 10 jaar hulp gebracht naar Roemenië, en ik heb gezorgd voor de nodige paperassen (facturen, visa’s, toelatingen van allerlei aard).
Als je denkt dat ik je kan helpen, “my pleasure”.
Groetjes
Sopirla

Hi Jet

Een zeer goede site : www.actlocal.nl, veel info’s, Roemenië is er ook bij…

Groetjes
Sopirla:zon02:

Hallo Sopirla!

Ik zou graag tijdens een weekje vakantie na mijn examens gaan helpen in een weeshuis in Roemenië. Ik weet niet zo goed welke weeshuizen makkelijk te bereiken zijn vanaf de luchthaven (ik zou de reis alleen maken). Heb je wat meer informatie voor mij? Welke soort hulp zoeken ze? Ben op dit moment nog studente maar heb een diploma sociaal werk. Materiële hulp kan ik dus maar in beperkte mate bieden.

Groetjes!