Ontwikkelingswerk Afrika

[SIZE=7][COLOR=blue][FONT=Arial]
Ik zou graag informatie willen hebben over ontwikkelingswerk in Afrika. Ik ben al een paar maanden op zoek naar een organisatie die projecten heeft in Afrika waar ik kan werken. Ik heb wel een paar organisaties gevonden maar die vragen te veel geld voor een reis. Ik zou graag een half jaar naar Afrika willen en daar bijvoorbeeld in een weeshuis willen werken. Met de kinderen van daar leren omgaan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Misschien heeft iemand zelf al bij een weeshuis in Afrika gwerkt?
:smiley:
Groetjes Bijou

Hoi Bijou, je zou even een bezoekje kunnen brengen aan www.horizonholland.org Een website van een hulp- en uitzendorganisatie met projecten in o.a. Sri Lanka, Molukken en Ghana. In Ghana werken we onder andere samen met twee straatkinderenprojecten, (missie-) ziekenhuizen, voedingscentra, een school voor geestelijk gehandicapte kinderen, etc. Daar gaan geregeld vrijwilligers heen namens Horizon Holland. We zenden ook stagiaires uit maar met als nadrukkelijke en noodzakelijke voorwaarde dat het om een periode van minstens 6 maanden gaat. Goede en persoonlijke voorbereiding door voormalige, teruggekeerde vrijwilligers maakt deel uit van de uitzendprocedure. Omdat Horizon Holland van oorsprong een (en nog steeds) een ontwikkelingsorganisatie is en geen enkele commerciele activiteiten ontplooit, is er geen sprake van inschrijfgeld oid. Kosten die je maakt voor jezelf (levensonderhoud ter plaatse) zijn uiteraard wel voor je zelf. Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Als je inderdaad interessen hebt kun je een brief schrijven en sturen naar het secretariaat in Den Haag.
Veel succes. Detlev

Hoi,

Kijk eens op www.ontmoetafrika.nl

Voor verblijf en vrijwilligerswerk in Ghana!
Groeten, Lianne

Hai, kijk maar eens op www.aktiebenin.nl
Misschien zit daar iets voor je bij?
groetjes, Marjan Kroone

Hoi,
kijk ook eens op de website van SAMEN. Samen bemiddeld jongeren naar straatkinderenprojecten in Afrika, Azie en Zuid-Amerika.

http://samen.donbosco.nl

ik had een vraagje ik wil ook graag ontwikkelingswerk doen in afrika, alleen moet ik volgend jaar een hbo opleiding kiezen en ik vroeg me af of iemand weet wat bij ontwikkelingswerk het beste past?

al vast bedankt!

Ha! Die vraag heb ik me ook gesteld toen ik mijn studie most kiezen. Ik heb zelf HBO-CMV gedaan, maar was niet echt tevreden. Uiteindelijk nog een MSc gaan doen in Wageningen op het gebied van Ontwikkelinsgsociologie. En dat was echt geweldig! Maarrr…het ligt er denk ik helemaal aan welke kant je op wil: gezondheidszorg, platteland/landbouw, onderwijs, etc… Als je dat een beetje weet dan moet je zelf tijdens de opleiding proberen een buitenlandse stage te regelen bijvoorbeeld. Nou ja, sterkte er mee in ieder geval, best wel lastig een studie kiezen!

ja het erg moeilijk om een opleiding te kiezen.
Welke kant ik op wil? nou ik wil iig de straatkinderen in afrika gaan helpen dus dat heeft denk ik met opvoeding en gezondheidszorg te maken, ik weet het niet erg moeilijk om te kiezen, maar ik weet wel dat ik ontwikkelingswerk in afrika wil doen, maar watvoor opleiding ik dan zou moeten kiezen???

kijk ook eens op www.iju.nl

een kleine organisatie, goede voorbereiding (vind ik dan), leuke sfeer en leuke projecten.
maar alleen als je voor een jaar wil hoor!

groetje,

Dag Bijou,

Kijk es op www.childaid.nl. Een non-profit organisatie waarbij in een weeshuis kunt werken in Ghana. Is ook niet zo duur.
Succes!

Groetjes,
Marike

Kijk eens op www.jacksonacademy.tk en je kan bij wijze van spreken morgen vertrekken om les te gaan geven op een school in Kenia.

grt, Arjen

hey hallo…

als je nog steeds geïntereseerd ben in het vrijwilligerswerk in afrika.
reageer hier dan op, of mail me op marcelvdlee@yahoo.com

groetjes marcel

Hoi

Kijk eens op http://www.kidsworldwide.org.

Ze hebben projecten in Tanzania, Kameroen en Ghana.

Er zijn vaak meerdere vrijwilligers op een project, dus op het project ben je niet alleen.

Ik ga deze zomer naar Ghana en heb al enkele vrijwilligers die er dan ook zijn leren kennen. Ze hebben namelijk een actieve mailinglijst van vrijwilligers die er al zijn geweest, er nu zijn en die nog gaan. Hier kun je ook met al je vragen terecht.

Ze vragen een kleine bijdrage die je ter plekke aan het project geeft (in vergelijking met andere organisaties heel weinig). En je kan zo lang blijven als je wilt. Dus van 2 weken tot jaren.