Ontwikkelingshulp

Waar te beginnen?
Een baan waarbij je mensen kunt helpen…Het liefst in Zuid-Afrika…

Maar wat? Ik weet niet waar ik moet zoeken of waar te beginnen. Ik loop steeds tegen vrijwilligerswerk aan, maar ik zoek een betaalde baan.

Ik heb een bouwkundige achtergrond (afgerond MTS en HTS).

De voorkeur gaat uit naar een combinatie van werken in Nederland en in het buiteland.

Het maakt me niet zoveel uit wat voor soort baan…als ik er maar mensen mee help…

Mocht ik geen betaalde baan kunnen vinden dan zou ook heel graag voor bepaalde tijd (als onderbreking op mijn huidige baan) vrijwillergswerk willen doen. Ook daar kan ik niets in vinden. Het enige wat ik tegenkom zijn organisaties die ontzettende veel geld vragen om te bemiddelen tussen mij en een vrijwilligers project…

Kan iemand mij helpen?

Hai Meisje1985,

Indien je voor langere tijd vrijwilligerswerk wilt doen in Zuid-Afrika (langer dan 3 mnd) biedt Khaya www.khayavrijwilliger.nl de mogelijkheid om dat tegen eenmalige bemiddelingskosten te doen van 450 euro. Hiervoor matchen we je met een project, halen we je op, zorgen voor acco en alle andere steun die je nodig kunt hebben. De kosten voor accommodatie e.d. dien je wel zelf te dragen maar voor langere tijd komen kan dus zeker!

Succes in ieder geval!

gr

Martijn

Meisje, heb je inmiddels al wat gevonden?
Ik ben zelf nml ook erg geïnteresseerd…

Martijn, indien je voor langer op een project wilt werken, krijg je dus een eenmalige tegoedkoming maar de kosten zijn allemaal voor je eigen rekening, klopt dit? Dit geldt ook als je een afgestudeerd docente bent? (dat ben ik nml). Ik zoek naar een job waarmee ik wel mezelf kan onderhouden, rijk worden doe ik dan op een ander vlak (-;

Vriendelijke groeten aan jullie beiden

Een goeie tip: op 21 januari vindt in Amsterdam de Wereldwijzer Afrika Dag plaats, waarbij je van diverse organisaties **informatie **kunt krijgen over **ontwikkelingswerk en vrijwilligerswerk **in (Zuid-)Afrika. Naast stands zijn er ook presentaties die je kunt volgen.

Zie: www.wereldwijzer.nl/afrikadag