Ontspannen in het Lumpini Park, Bangkok

Wanneer je in Bangkok de drukte zat bent en even de ‘natuur’ wilt opzoeken is het Lumpini Park best wel leuk en gemakkelijk te bereiken.
Daar lopen en zwemmen de grote hagedissen.

Ikzelf ga regelmatig naar het Lumpini park om mijn batterijen op te laden(rustig wandelen)s’avonds aan de overkant(overdekte markt Sum Lum)nog wat lekkers eten.
Wist je trouwens Dick San,dat er een Belgium bridge is aan het Lumpini park?
Natuurlijk is deze park gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer(metro)of zoals ik het altijd doe al wandelend(via hualampong treinstation)

De eerste keer dat ik een van deze grote varaanachtigen zag, zat ik met m’n toenmalige vriendin op de waterfiets op het midden van het meer. We waren destijds niet op de hoogte dat deze beesten hier zaten en we schrokken ons echt wild toen er eentje naast ons z’n kop uit het water stak…nog nooit zo hard gewaterfietst…
Eenmaal weer op de kant zat er een Thais meisje met haar hoofd in de studieboeken op het gras aan het water…helemaal geconcentreerd… Opeens kwam een van die beesten vlak naast haar het water uit, ze schreeuwde het uit, liet de boeken vallen en rende een eind weg…toen was het onze beurt om ff te lachen :smiley:

Nee George, van die brug wist ik niets.
Lumpini Park is wel een heerlijke plek om even de drukte te ontlopen, de benen te strekken en beestjes te kijken.

groet, dick

Nu die nare varanen kom je overal tegen,soms wel aan de straatkant van het Lumpini park,moet eerlijk gezgd ook niets hebben van die smerige beesten.
Toen ik in de dusit zoo(Bkk)aan het rusten was op een bankje,kwam er ook ene naast mij gewandeld en ja Dave,ik ben ook gaan lopenlol2

smerige beesten ze gaan regelmatig het water in om zich te wassenlol2lol2lol2lol2

zie ze ook regelmatig

Bij mij zat er een grote hagedis in de badkamer(Koh Samet)ik was mijn boodschap aan het doen,keek naar boven en zag een grote hagedis aan het plafond.
Had nadien de eigenaar verwittigd en het beest werd stande pede verwijderd!brrrrrrrr.lol2

een toeke? die doen toch niets behalve op de verkeerde momenten gaan roepen

Dacht dat een toerake was,baco?
In iedergeval het was ne groote,hij woog zeker meer dan een kilo!lol2

Kunnen die niet bijten dan als ze in het nauw gedreven worden ?

daarom gewoon met rust laten tenzij ze in je bed zitten

:chin:Een heerlijk park om even weg tezijn uit de hectiek van Bangkok ook voor onze zoon lekker genieten hapje drankje lekker op een matje bij het water heerlijk.:thailand::cambodia:

Wel in de week gaan Fransjes,in het weekend kun je dikwijls over de koppen lopen,zitbanken die volzet zijn,veel fietsers die het buitenpad nemen in het park.Nog ff vermelden dat het park al open is van s’morgens 4:30am tot s’avonds 21:00pm.

Wij proberen altijd even een paar keer een heerlijke avondwandeling te maken in Lumpini echt heerlijk! Wat de varaan betreft dat was inderdaad wel even wennen ik heb het er ook niet zo hahaha