onroerendgoed turkye

Hallo.

Wie kan mij vertellen of je als buitenlander al weer onroerend goed kan
kopen in turkye.:confused: :confused: :confused: :NETHERLAN

Gillerd

Hallo Gillerd,

Je kan terug veilig onroerend goed aankopen in Turkije, de tapu kan terug bekomen worden. Vorig jaar kon dit niet maar eindelijk is het terug mogelijk voor buitenlanders . Dus dit is goed nieuws ,want velen zitten nog op een tapu te wachten. Meer inlichtingen mail me eens persoonlijk;
francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
Groetjes uit Kusadasi,
Franka 6

Hoi,

Het is sinds januari 2006 een heel stuk gemakkelijker om als buitenlander in Turkije vasgoed te kopen. De wetten zijn sinds die datum aangepast, en het is raadzaam om niet te lang te wachten daarmee want de prijzen stijgen steeds sneller. Zeker nu dat de economie in Turkije in een razend tempo aan het groeien is.

Ronald de Bakker

Gillerd
Mail maar met Franka!! Zij is denk ik zo het best op de hoogte, want de vraag betreft haar werk in Turkije!! Ze zal dit niet meer zo vertellen daar ze op zoveel forums(fora?) hierover erg rot behandeld is!! Maar ze helpt mensen waar ze kan!!
:wave:!!

Dit bericht heb ik verwijderd ivm.met de reclame regels die ik hanteer.

Forumbeheerder,

Hans.

Lief van jou zo over mij te praten. Nogmaals bedankt.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka:wave:

Nee lieverd, dat is hoe en wie jij bent. Wat je zelf doet krijg je terug!!!
Ik kan me heel boos en druk maken over hoe jij behandelt word, en dat is voor mij ook de reden om op dit forum te blijven. Heel af en toe reageer ik op de anderen, maar dan alleen als ik het ergens echt niet mee eens ben!!

Ga door met het helpen van anderen, wij kunnen mensen als jij en Hans(omdat jullie als geen andere weten hoe het in die landen gaat) hier niet missen!!
:wave:

Hoi

Bedankt voor de reactie ,wij zaten met het probleem dat we geen goedkeuring kregen vanuit Izmir van de militairen, dat heeft een tijdje stil gestaan wegens een wets verandering , Ik ben blij dat er nu weer tapu word afgegeven .
Helaas heeft het bij ons een negatief uit gepakt de verkopers hebben het huis wat wij gekocht hadden in Marmaris terug getrokken om dat ze te lang op hun geld moesten wachten en dat heeft ons veel geld gekost.
Maar bedankt voor je reactie .

GRoetjes gillerd

Wat naar voor je Gillerd dat alles zo gelopen is.
En dat het je nog veel geld heeft gekost is helemaal erg.
Sterkte met alles hoor.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Dat bedoelen IK en Hans dan ook altijd. Kijk uit met wie je hier in Turkije zaken gaat doen. En dit niet alleen bij de aankoop van een woning. Kijken, vergelijken en niet blindelings alles geloven omdat je soms iets goedkoper aangeboden word.
Er zit dan zeker altijd een addertje onder het gras.
Bij aankoop van een woning, laat alles vertalen door een bededigd tolk in eigen taal, laat ze ook de kleine lettertjes vertalen. Elk jaar blijven mensen in de val lopen met alle gevolgen vandien. Het is niet voor niets dat we jullie allen blijven waarschuwen. Turken zijn heel gastvrij, heel vriendelijk maar…pas op als het om grotere bedragen gaat.
Aan allen een prettig paasfeest en toekomstige vakantie in Turkije.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka 6

Hallo

Ik reageer nog even op je mailtje hier voor hartelijk bedankt.
Wij hadden alles met een advocaat en tolk een voorlopig koopcontract op gemaakt bij de notaris ,maar dan is je huis nog steeds niet officieel je eigendom .
Wij moesten van uit Izmir de stempel of goed keuring krijgen maar door de wets wijziging dat buitenlanders toen geen goed keuring kregen moesten de verkopers hier door langer wachten voor dat het huis bij de tapu kon worden overgeschrevenop onze naam ,en als wij het bedrag vast over zouden maken konden wij wel alvast in het huis dat hebben wij niet gedaan . daarop verlangde zij EURO 10.000 meer om dat het 4 maanden langer zou kunnen gaan duren en dat zij dan rente verlies zouden hebben .
EN ook dat hebben wij niet betaald contract is contract en wij konder er niets aan doen dat er een wets wijziging kwam.
In ons contract stond dat als wij contract breuk pleegde wij onze aanbetaling kwijt waren dat is oke Maar als zij het deden zij ons het dubbele bedrag terug moesten betalen en dat hebben zij niet gedaan .Ze hebben wel onze aanbetaling terug betaald maar het boete bedrag niet .
Wij hebben de kosten van de notaris,advocaat,hotel vliegreis enz .
Om het boete bedrag terug te krijgen moesten we weer een rechtzaak beginnen en dat gaat dan nog meer kosten als het bedrag dat we tegoed hadden .
Zij blijven TURKEN en wij zijn dan toch die buitenlanders
Intussen staat het huis weer op de site en ze vragen er nu EURO 35.000 meer voorals waar wij het voor kochten.
Dus lieve mensen pas op ook al heb je alles op orde betaal niets aan de verkoper laat het bij je advocaat storten tot dat je naar de tapu gaat en al je papieren in orde zijn .

Groetjes Gillerd

Franka…jouw kant…

Groetjes,

Hans.

Hallo Hans,
Ja, mijn kant.
Dat alle woningen vorig jaar zonder tapu verkocht zijn geweest is waar.Er werden gewoon geen tapu meer afgegeven. Maar dat er makelaars zijn die dan hun klanten zo behandelen is ook totaal nieuw voor mij.
Onze klanten hebben we allemaal voorgelicht die toch kochten vorig jaar. En niemand heeft problemen.
Geen enkele klant bij ons heeft een meerprijs moeten betalen omdat hun tapu nu pas en zelf velen binnen een maand pas klaar zal zijn.
En ik vrees als je de verkoper, die tenslotte het geld overmaakt aan de eigenaar niet zal wachten op zijn geld tot de tapu klaar is.Denk je dat alle advokaten eerlijk zijn in Turkije. Het zijn ook turken.
Neem gewoon een eerlijk makelaar die kan je de beste raad geven .
Wie is dan die eerlijke makelaar ? Want tegenwoordig verkopen alle projectonwikkelaars rechtstreeks aan de klant zonder tussenkomst van een andere makelaar. In een project of off plan kopen is altijd een grote kwestie van vertrouwen. Je koopt een niet afgewerkte woning of een nog te bouwen woning. Daarom leg aub alle prijzen goed vast, lees de kleine lettertjes van de contracten.Teken niet te snel, slaap er een nachtje langer over. En laat dan 10 procent open staan tot de tapu er daadwerkelijk is. Maar nu komen de tapu soms al op minder dan 2 maanden. Alles is nu gelukkig terug normaal en een buitenlander kan terug kopen met tapu.
Maar ik vind zeker dat die familie Gillerd oneerljk behandeld is.

Ik had hier vandaag ook een geval in Kusadasi met een klant die vorig jaar kocht en een voorschot betaalde van 35.000 euro op een bedrag van 135.OOO euro. Nu kreeg die man zijn lening niet tijdig rond, is vandaag terug gekomen, we hebben bemiddeld en hij moet echt niets van schadevergoeding betalen. Kan zijn huis krijgen voor 135.OOO euro terwijl al de nieuwe villas in hetzelfde complex nu 180.OOO euro verkocht worden.
Die bouwfrma heeft echt geen meerwaarde gevraagd aan die man. Maar we hebben een tevreden klant.
De makelaar kan echt helpen bemiddelen in bepaalde gevallen.
Maar ieder aankoopcontract is anders,ook aan mij moeilijk te beoordelen.
Gewoon goed uitkijken met wie je in zee gaat zo spaar je veel kopzorgen en geld.
Teken geen te ingewikkelde contracten, en stel zelf je eisen bij een eventuele aankoop. Je kan gerust een verkoopovereenkomst opmaken in eigen belang. Maar hoe groter de firma hoe ingewikkelder ze het allemaal maken.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Franka,

Bedankt voor je uitleg,je bent onmisbaar voor me op dit forum,

Hans.