Ongewone kou in Thailand

Ongewone kou in Thailand
vrijdag 16 januari 2009

In het noorden van Thailand is het drie graden onder nul. Dat lijkt misschien niks, vergeleken met de kou hier in Nederland. Maar de mensen in Thailand zijn helemaal geen vorst gewend.

Niet iedereen heeft genoeg warme kleding en dekens. Die mensen moeten zich dus op een andere manier warm houden. Bijvoorbeeld door een vuurtje te stoken of door te bewegen. Weermannen in Thailand denken dat het dit weekend ook nog zo koud wordt in Thailand.

http://www.nos.nl/jeugdjournaal/artikelen/2009/1/16/ongewonekouinthailand.html

Ja, dit is wel heel apart. Normaal gelof ik zoiets niet maar het bijgevoegde filmpje spreekt voor zich.

waar gaat dat heen met die klimaats verandering straks kunnen we ook voor onze wintersport naar thailand …

maar ik hoop dat het snel warmer wordt daar want dir gun je die vriendelijke mensen toch echt niet

:dag:Ik ga alvast wat schaatsen exporteren en andere aanverwante artikelen,gaan we de elfstedentocht voortaan te Thailand houden.

Als je dan de eerste schaatswinkel aldaar opent, dan ben je binnen :slight_smile:

Toch even wat nuanceren, door langdurige aanvoer van koude lucht uit China daalt de temperatuur hier in Chiang Mai 's nachts tot zo’n 11 graden, overdag stijgt de temperatuur weer tot 26-28 graden. Die vorst komt voor in hoge bergen zoals Doi Inthanon. De Thaise mensen hebben het wel koud en sommigen stoken vuurtjes op straat. 's Morgens is het dus nogal fris, verder is het iedere dag prachtig weer. Mij doet dit weer denken aan een mooie lente in Nederland.

Groeten, Joop

Dank je Joop. Volgende week vertrekken we weer voor een vakantie naar Thailand. We zijn weer toe aan een escape uit dit koude kikkerlandjesweer. De bestemming voor de eerste tien dagen: het Noordoosten. We hebben er alle vertrouwen in dat het met het weer helemaal goed gaat komen. Trouwens niets kan die heerlijke Thaise sfeer en mentaliteit toch bederven.Maar opmerkelijk blijft het bericht wel.

Wij hebben via de KLM Wings of Support de oude dekens van de vliegtuigen gekregen en die naar de vluchtelingen kampen bij Burma gestuurd.
Ook zijn er wat deken naar een weeshuis in Doi Saket gegaan www.freewebs.com/lhhp-thegarden/index.htm
Kijk eens op hun website , zij kunnen wel een extra steuntje in de rug gebruiken.

Fokke van Egmond
Chiang Mai Biking
www.chiangmaibiking.com

Zeer goed initiatief Fokke, top !!

ja Fokke dit is idd een heel goed initiatief klasse

Mooi werk Fokke. Die mensen weten niet wat hen overkomt.