Volgende week donderdag (27 oktober) vertrek ik voor 3 weken naar Thailand.
Afgelopen maart ben ik er ook geweest. Ik heb toen 's avonds nauwelijks een vest hoeven dragen. Het koelde niet echt af, behalve als vriendjelief de airco op 18 graden zette, grrrrr! Nu is mijn vraag of we er rekening mee moeten houden dat het flink afkoelt.
We gaan naar Chiang Mai, Ko Samui en Bangkok…
Ik ben nu al langzaam begonnen met koffers pakken…
In het noorden kan het vooral in de ochtend en de avond best fris zijn. Wat dikke kleding is geen overbodige luxe.
Toen ik s’morgens arriveerde met de trein in Chiangmai,had ik het verdomd koud(6:00am)
Okt-nov is een heel andere tijd dan maart, in Chiang Mai is het 's ochtends fris tot on-Thais fris. 10 graden heb ik weleens meegemaakt. Bah!
In Bangkok en op Samui is de temperatuur veel konstanter, dus daar speelt het probleem niet zo.
Zeg tegen je vriend dat de Thaise ambassade geweigerd heeft hem een visum te verstrekken, omdat hij altijd de airco op 18 graden draait, en dat de reis misschien kan doorgaan als hij die voortaan op 23 graden zet.
Bedankt voor de tips! Ik zal een paar vesten inpakken voor de avonden…
Ik ben echt een koukleum! Zelfs toen we er in maart waren, heb ik het overdag in 30 graden nog koud gehad. De nachten waren het ergst. Mijn vriend heeft het altijd heel warm en zet de airco dan stiekem op 18 graden. Dan word ik midden in de nacht wakker van de kou en sta ik op om hem weer omhoog te zetten. Brrr, ik haat kou! In Nederland heb ik bijna de hele zomer met mijn elektrische deken geslapen… Dat zegt genoeg… Vanavond weer lekker onder een deken op de bank voor de open haard! Heeeeeerlijk…:biggrin: