Onderneming starten Masiphumelele

Goedemiddag,

Met een groep van vier man hebben wij besloten dat wij een ondermening willen opstarten in Masiphumelele in Zuid-Afrika. Wij willen dat de onderneming duurzaam is en aantrekkelijk voor de toerist is. Het is hierbij de bedoeling dat de inwoners van deze township er ook aan mee kunnen profiteren en er dus beter van worden. Wat ik mij afvroeg is of jullie misschien ideeën hebben voor een dergelijke onderneming?

Ik wacht jullie reacties af.

Mvg Maurits

Hi Maurits,

Klinkt als een goed plan. Geef alleen even aan waar Masiphumulele ongeveer in de buurt ligt zodat we weten in welk gebied dit is. Dit zorgt er wellicht voor dat je wat meer gerichtere tips krijgt. In dit geval is het wat lastig adviseren…

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Goedemorgen,

Waar precies ligt Masiphumelele? Kon het op de kaart niet vinden :confused:

Wacht jullie reacties af.

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Masiphumelele ligt bij Kaapstad, in de Fishhoek valley onder de plaatselijke bevolking beter bekend als site 5.
De bevolking bestaat hoofdzakelijk uit mensen van het platte land en de oostkaap, er wonen er zo’n 20000 en de taal die er gespoken wordt is Xhosa.
Het woord masiphumelele beteken WIJ ZULLEN SLAGEN.

Oke, is het de bedoeling dat je een commerciele onderneming gaan beginnen, of wordt het een non-profit organisatie? Afhankelijk daarvan gelden ook andere toelatings-eisen. De zuidafrikaanse ambassade in Den Haag kan je daarin verder adviseren.

Succes met jullie plannen!

Groetjes vanuit de zonnige bush, 28 :slight_smile:

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hoi,

Dat klinkt als een heel mooi project! Meer ondernemingen zouden een duurzaam karakter moeten hebben, dus ik hoop dat jullie ideeen werkelijkheid gaan worden.

Hebben jullie al informatie ingewonnen over het visum dat jullie nodig hebben? Je kunt niet op een toeristenvisum het land binnen gaan en een bedrijf starten.

Ik ben zelf nu in Kaapstad en werk voor Intergate Immigration, een bedrijf dat mensen helpt die naar Zuid-Afrika willen emigreren. Neem eens een kijkje op http://www.immigratie-zuid-afrika.nl/. Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen met mijn Nederlandssprekende collega Marcia (marcia@intergate-immigration.com). Zij kan jullie advies geven over jullie specifieke situatie.

Heel veel succes!

Weten jullie al wat de vaardigheden zijn van de mensen die er wonen? Oftewel, welke zaken kun je - naast je eigen kennis, kunde & vaardigheden, van de lokale bevolking gebruiken en inzetten voor het project?
Daarnaast is het vergunningentraject inderdaad heel belangrijk. Zonder (juiste) vergunningen kun je geen enkele onderneming of project starten.

Ik wens je heel veel succes en ben benieuwd naar jullie verdere plannen. Gaat natuurlijk om de uiteindelijke uitwerking en gevolgen voor de lokale bevolking én of dit aanslaat bij toeristen die jullie willen trekken.

Groetjes vanuit de bush,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com