Het is geen heel belangrijk ding, want Zuid Afrika heeft zo veel mooie dingen te bieden, maar onze kinderen vragen zich toch af of er gezwommen kan worden in de zwembaden van de hotels/lodges. Of is het te koud? We zijn er in juli/augustus.
Helaas worden de zwembaden verwarmt door de zon, er zijn enkele die echte verwarmde zwembaden hebben. Je kan zwemmen in de Indische oceaan, in het Noorden, dus langs de kust.
Het is koud maar ik heb het zelf wel gewoon gedaan. Frisjes is het soms zeker, maar zelfs in het Krugerpark heb ik gezwommen als overdag het zonnetje lekker scheen en ik was niet de enige. Zoals Tatch/Annemieke hierboven al zegt: de Indische oceaan in het noorden van Zuid-Afrika is wel gewoon lekker op temperatuur.
Ik dacht dat zwemmen in de Indische Oceaan niet veilig was ivm stroming en haaien. Is dat niet zo dan? We zitten 3 dagen in St Lucia. Snorkelsets toch maar meenemen dan?
Zelf kijk ik ook altijd of er zwembaden bij de accomodaties zitten, vind ik zelf ook altijd wel prettig maar keer op keer is gebleken dat we er door gebrek aan tijd eigenlijk zelden gebruik van maken… Je bent veel onderweg en als je dan bij je accomodatie bent is het heerlijk om met een drankje van bijvoorbeeld het uitzicht te genieten. Maar met kinderen kan ik me voorstellen dat dit anders is.
Veel plezier!
Gr. Michel
Wij gaan in augustus en hopen ook af en toe van het zwembad te kunnen genieten.
Ook wij verlijven een 3-tal dagen in St Lucia. Wij hebben er een tour geboekt door het iSimangaliso Wetland Park. Als van het weer meezit wordt er tijdens de tour ook gesnorkeld nabij Cape Vidal. Ben benieuwd.
En voor alle zekerheid hebben we op 1 locatie ook een lodge met een jacuzzi genomen ![]()
Het water bij Cape Vidal is heerlijk van temperatuur dus dat wordt zeker genieten!
Gewoon proberen het zwembad, het zwembad water, voor de Afrikaners is het te koud, vaak voor gasten uit Europa, kan het meevallen.
De zee kan erg trekken en er zijn vaak geen strandwachten. Bij Sodwana bay, heerlijk snorkelen.
op veel stranden, zijn haaien netten en ook zwembaden, die gevuld zijn met zee water., maar niet in St. Lucia.