Omgeving Borobudur of kalibaru

Ik vertrek volgende week naar java waar ik ongeveer 10 dagen zal blijven. Daarna reis ik verder door naar bali. Tijdens mijn verblijf op java zou ik graag een paar nacht buiten de steden overnachten. Ik dacht nu aan de omgeving van Borobudur of kalibaru maar twijfel wat leuker is. Of heeft iemand misschien nog een andere tip?

Via Wereldwijzer app

Ik kan de omgeving van Borobudur van harte aanbevelen!
Wij hebben er eind augustus een aantal nachten verbleven. Je merkt dat weinig toeristen de moeite nemen om de omgeving rondom de Borobudur zelf te bekijken. Terwijl er veel moois te zien is!
In de omgeving liggen veel kleine ‘hidden temples’ en uitzichtpunten van waar je de Borobudur kan zien liggen. Mooi met zonsopgang. Ook vind je in de omgeving veel traditionele dorpjes. Wij hadden via ons hotelletje twee fietsen en hebben zo kennis gemaakt met die dorpjes, hele vriendelijke mensen ontmoet en 3 uur rond gereden zonder ook maar een andere toerist te hebben gezien. Echt een aanrader! Ook is er in de buurt van borobudur een boeddhistisch klooster waar je 's avonds mag mee doen / kijken met de meditatie van de monniken. Erg indrukwekkend.

De omgeving van Kalibaru zijn wij niet gestopt. Wij hadden op Bali al mooie plantages gezien en we hoorden van andere toeristen dat de plantages in kalibaru niet veel meer waren dan de achtertuin van het hotel… Ik weet niet of dit overal zo is, maar in munduk op Bali hebben wij echt uren door de plantage gelopen en dat vonden wij erg de moeite waard. Vanuit kalibaru kan je ook naar Meru Betiri NP en de schildpadden zien. Ik zou wel even checken of die er in deze tijd ook nog zijn.

Al met al is het sowieso leuk om van het gebaande pad af te gaan in java. Leer een paar woordjes Bahasa dat is wel handig en je maakt al snel kennis met de lieve mensen en mooie cultuur.

Veel plezier!

Via Wereldwijzer app