Oktober en november: veel regen in Thailand - liften

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen halverwege oktober voor een maand naar Maleisie en zuid-Thailand (KL-Bangkok). Qua klimaat lees je erg uiteenlopende verhalen, hebben jullie ervaring? Valt het echt dagenlang met bakken uit de hemel? We zijn namelijk behoorlijke zon aanbidders…

En mijn 2e vraag: we zouden graag wat bounty eilandjes bezoeken. Tips voor wat betreft welke eilanden? Qua verlaten strandjes-gehalte en vooral qua weer? Er schijnen zelf op sommige eilandjes resorts te sluiten?

3e vraag: Is liften aan te raden in Thailand?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met de vragen!

Groetjes, Ilse

Op het weer is geen pijl te trekken, over het algemeen is boven en rond BKK de moesson wat eerder afgelopen als in Zuid Thailand.
Meestal korte en hevige buien, daarna weer zon of bewolkt.
Echter, rond Phuket-Krabi en Maleisie duurt het meestal tot rond 1 december.

Verlaten stranden, “this is Thailand, man”, die vind je wel, maar dat zijn dan zeker geen “droom”-stranden. Similan-eilanden is een optie, zijn niet toeristen-vrij, maar het gaat nog. In oktober kan het zijn dat er nog resorts gesloten zijn, maar de meeste gaan vanaf 1 nov. weer open.
Qua weer kun je maar een ding aanbevelen, kijk in ieder geval voordat je ergens heengaat, wat de vooruitzichten zijn.

Liften doet niemand, je kunt 3 uur in de trein zitten voor 1 euro, of in de bus voor 2 euro, dus waarom liften ?

Hallo,

Het regenweer in Thailand is weinig peil op te trekken je kunt hebben dat je 2 dagen achter elkaar over de dag regen hebt voor een paar uur. Het kan ook dagen weer heel mooi weer zijn. Je bent aan het rondreizen zou met daar niet veel zorgen om maken.

Ja je kunt naar Koh Phi Phi is erg de moeite waar of dus Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui.

Liften zou ik inderdaad niet doen je kunt voor zo weinig overal komen waarom zou je dan gaan liften.

gr van Moira

Heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben ondertussen besloten dat we de reis gaan maken, ook Borneo zullen we de eerste week een stukje meepikken (rond kota kinabalu).

Wat Moira ook zegt: je bent aan het rondreizen, dus we zullen ons om het weer geen zorgen maken, we laten ons lijden door de rugzak (en de voorspellingen). Het liften wilden we overigens doen om onder de lokale bevolking te komen, niet om de kosten. We zullen het gaan beleven, is het al bijna oktober ;)?

Groetjes, Ilse

Hallo,

Dat liften zou ik niet zo snel doen kwa veiligheid is het meer. Bovendien zal de taal ook een groot probleem zijn. Ze zien je als speciaal als lopende ATM dus ze zullen je niet zo snel een lift aanbieden en als ze het doen zullen ze er veel geld voor vragen. Je hoort hier niemand over omdat het vaak niet echt verstandig om te doen.

gr van Moira

Tips om onder de bevolking te komen:

Een paar keer eten op de plaatselijke markt
De bus nemen
Derde klas trein reizen.
Gewoon een straatje inlopen, ergens gaan zitten, en kijken wat er gebeurt