Oktober 2011, Tailand, Australië, Nieuw-Zeeland, Bali

Hallo iedereen,

Ik ben Anneloes, 18 jaar oud (dan 19 jaar) en ben in de zomer klaar met mijn opleiding, SPW, jeugdzorg.
Mijn plan is om in oktober ongeveer 8 maanden op reis te gaan en meer van de wereld te ontdekken.
Zo als het nu lijkt ga ik één maand naar Tailand, 4 1/2 maand naar Australie (hier wil ik ook gaan werken), 2 maand naar Nieuw-zeeland en 2 week naar Bali. Door deze landen wil ik gaan backpacken en in hostels gaan overnachten.
Maar de planning kan natuurlijk nog geweizigd worden, ik ben erg benieuwt naar jouwn plannen!

Ik ben op zoek naar iemand tussen de 18 en 23 jaar oud. Ik wil graag de cultuur van de verschillende landen ervaren, nieuwe mensen ontmoeten, af en toe een feestje meemaken en dagjes aan het strand kunnen natuurlijk ook niet ontbreken!
Ik ben spontaan, enthousiast en reislustig.

Dus, Wil je ongeveer dezelfde periode als mij weg en zoek jij ook een reismaatje om een gewelidige tijd mee te hebben???

Mail me dan!

Groetjes, Anneloes

[EMAIL=“anneloesvansmeden@gmail.com”]anneloesvansmeden@gmail.com

Hey,

Ik ben Marco 23 jaar en zit er ook aan te denken aan het einde van 2011 richting Australie te gaan. Mijn bedoeling is zowieso Australie, Nieuw-zeeland en Thailand bezoeken. Als optie Bali en Singapore. In Australie wil ik graag werken, vooral om meer in aanraking te komen met de cultuur en natuurlijk om een beetje de kosten te compenseren!
De manier van reizen twijfel ik nog over. Of backpacken en maar zien hoe van A naar B te komen, of een auto kopen in australie.

Groet
Marco

Hee Marcel,

Leuk dat je reageerd!

Weet je al in welke maand je precies weg wilt?
Ik dacht ergenst gelezen te hebben dat je 5 jaar je rijbewijs moest hebben voordat je een auto mag kopen in Australië, weet jij of dit ook echt zo is?
Hoe lang denk je dat je reis zal gaan duren?
Weet je ook al welke route je in Australië wilt gaan maken?

Ben benieuwt naar je antwoorden!

Groetjes Anneloes

Hey

Waarschijnlijk in oktober/November, nadat het wieler seizoen is afgelopen.
Ik weet niet zeker als je je rijbewijs 5 jaar moet hebben, maar in mei heb ik mijn rijbewijs 5 jaar, dus dat is geen probleem:D. Ik verwacht dat mijn reis ongeveer 6 maanden gaat duren, dit kan miss. iets langer worden, maar dat is nog even afwachten. De route die ik door Australië ga maken heb ik nog niet bepaald, maar daar heb ik ook nog 8 maand om over na te denken:D

Gr
Marco

Hee Marco,

Je hebt inderdaat nog lang genoeg de tijd om er over na te denken. Wel heb ik begrepen dat je je eerste vlucht al wel moet gaan boeken als je het zo goedkoop mogelijk wil houden, anders zijn de goedkope stoelen namelijk al weg.
Maar goed, weet je al in welke volgorde je deze landen wil bezoeken?
Idiaal voor jou dat je je rijbewijs dan al zo lang hebt!

Groetjes Anneloes

Hey Anneloes,

Het mooiste lijkt mij om eerst een aantal weke Thailand of 1 van de “eilanden” voor Australie te bezoeken. Daarna 4-5 maanden Australie, na Australie naar Nieuw-Zeeland en op het einde nog via een “eiland” weer terug. Maar dit moet ook allemaal mogelijk zijn met vliegticket en moet Australie natuurlijk wel binnen! Dus retour zal ook direct geregeld moeten zijn.

Wat zijn jou plannen? Of ben je nog wat aan het orienteren?

Gr
Marco

Hoi Anneloes!

Ik weet niet of je je plannen al helemaal gevormd hebt… maar ik ben van plan om eind november naar Australië te gaan. Ik ben dus vanaf eind november in Cairns, en ga zo de oostkust afreizen naar Sydney.
Ben jij in die periode ook in Australië? Lijkt me leuk om (vooral de eerste paar weken, omdat je dan natuurlijk net in een nieuw land bent) een tijdje samen te reizen!

Ik ben trouwens (volgende week) 18 jaar oud.
Groetjes, Lorijn!

Hoi Lorijn,

Leuk dat je reageerd.
Helaas kan je je reis niet met mij beginnen.
In de eerste plaats omdat ik in November en December in Nieuw-Zeeland ben en in de tweede plaats omdat ik juist van Melbourn naar Cairna reis, dus in de tegenovergestelde richting als jij.

Hoe lang blijf je in Australië? Misschien kunnen we halverwege of in Sydney ofzo afspreken?

Groetjes Anneloes

Hey ,

Komen jullie anders ook naar De Australie meeting?
28 nov. 15:00 Waalkade Nijmegen

Reageer hier:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=776669#post776669