Objectief Bangkok?

Het vaak mishandelen van mijn uitrusting heeft zijn tol uiteindelijk geeist. Na jaren trouwe dienst heeft mijn favoriete objectief (Sigma 70 - 300…) haar pensioen verdiend.
Binnen enkele weken vertrek ik weer naar Zuid-Oost Azië en ik vroeg me af of de lenzen er spectaculair goedkoper zijn, en of er inderdaad een verschil is tussen objectieven voor Aziatische markt en objectieven voor Europese markt (was mij ooit verteld, iets klimatologisch…) en of een in Bangkok gekochte lens in Europa nog onder fabrieksgarantie valt,… etc…

Iemand nog recent een lens gekocht daar?

Ik heb vorig jaar gekeken, en tenzij je toevallig net op een goede aanbieding stuit is Thailand (voor Canon spullen) niet goedkoper.

Hetzelfde geldt voor Maleisië.

bedankt voor de bevestiging Jenny, vorig jaar heb ik in Phnom Penh ook naar de lenzen gekeken, zelfde prijzen als hier. Vermoedelijk wereldwijd vaste prijzen dus…
Dan zal ik mijn spaarvarken toch hier moeten slachten.

Ga A.U.B voor een kwaliteit objectief! spaar wat langer en koop kwaliteit glas! wil je toch een rag scherpe goeie lens, kijk is naar een prime lens.
50mm 1.8 kost bijvoorbeeld nog geen 150 euro en is zo mega scherp!. je bent dan wel beperkt doordat je maar alleen 50mm hebt maar daar word je ook creatief door! en liever 10 goeie foto’s van kwaliteit als 1000 foto’s waar je niks mee kan.

In de malls in Aziatische hoofdsteden zijn de zelfde lenzen te koop als hier (daarbuiten is soms lastiger), dus met de kwaliteit is niks mis…