De economie in Egypte zal niet van de ene op de andere dag weer op volle toeren draaien.
Wij kunnen op dit forum onze bijdrage leveren door lokale ondernemingen te ‘promoten’.
[ul]
[li]heb jij een favoriet eettentje in Nuweiba?[/li][li]ken jij leuke of bijzondere lokale winkeltjes?[/li][li]weet jij waar je gezellig thee kunt drinken en/of shisha kunt roken?[/li][li]andere tips?[/li][/ul]Laat het weten.
Dan slaan we twee vliegen in één klap:
Tips voor de forumlezers en (hopelijk) een impuls voor de lokale economie!
Ik ben dol op tips dus…laat maar horen!
Groetjes
Pit:dag:
Ik ben zo vrij geweest om een eerder door jouw geschreven stukje onder het kopje Nuweiba:tips te plaatsen.
Groetjes
Pit:dag:
Dit wil ik graag met jullie delen, na 20 jaar had ik DE reis van men leven:
In Ghannah Lodge zijn vele plekjes waar je heerlijk kunt vertoeven: onder de palmen, in de bedoeinentent, op het dinerterras etc. De ligging is schitterend, direct aan de Rode Zee, middenin het bedoeinendorpje Mezzina. Je kunt er rustig snorkelen. En buiten slapen onder de prachtige sterrenhemel en dan door de opkomende zon gewekt worden. Een korte wandeling brengt je in de andere, vrije wereld van de bedoeinen met hun geiten, kamelen en kippen.
Het klasje elke middag, waar vrijwilligers lesgeven aan de bedoeienen kinderen die die dag komen opdagen, is een ervaring. Evenals de belevenissen van de 2 belgische dames met het opbouwen en in stand houden van de Lodge: interessant en leerzaam om te horen hoe in een andere cultuur dingen geregeld worden.
Het Egyptische personeel is vriendelijk en behulpzaam: Numeiri, de Nubische kok die heerlijk kookt en daarbij veel verse groenten en kruiden uit zijn moestuin gebruikt, Mustafa, Henny. http://www.ghannahlodge.net
Wie hen bezoekt komt vol lof terug en hoop dat wereldwijzerleden deze plaats ontdekken.
Hallo Pit,
Ik ken een prachtige plek net ten noorden van Nuweiba. Het heet Negma Bedouia. Je kunt hier logeren in een hutje een paar meter van de zee. Het wordt gerund door een paar, vriendelijke lokale mensen. Ze zijn nu twee en een half jaar bezig om het steeds verder te ontwikkelen. Er staan nu zelfs mooie groene bomen en struiken met bloemen op het strand. Een plek om te relaxen en te zwemmen. Het heerlijke eten, dat elke dag vers wordt gekookt, is een prettige bijkomstigheid. s Avonds wordt er soms bij het vuur muziek gemaakt of gezellig gekletst.'Het blijft gelukkig een kleinschalige onderneming met 11 hutjes.
Wanneer je in de buurt bent is dit zeker een hele goede tip om naar toe te gaan.
Foto’s van deze mooie plek kun je zien op http://negma.nl. Je kunt via deze website reserveren of rechtstreeks bellen met Hassein tel. 0020102617272 voor meer informatie.