Om nooit te vergeten ...

Dit wil ik graag met jullie delen, na 20 jaar had ik DE reis van men leven:
In Ghannah Lodge zijn vele plekjes waar je heerlijk kunt vertoeven: onder de palmen, in de bedoeinentent, op het dinerterras etc. De ligging is schitterend, direct aan de Rode Zee, middenin het bedoeinendorpje Mezzina. Je kunt er rustig snorkelen. En buiten slapen onder de prachtige sterrenhemel en dan door de opkomende zon gewekt worden. Een korte wandeling brengt je in de andere, vrije wereld van de bedoeinen met hun geiten, kamelen en kippen.

Het klasje elke middag, waar vrijwilligers lesgeven aan de bedoeienen kinderen die die dag komen opdagen, is een ervaring. Evenals de belevenissen van de 2 belgische dames met het opbouwen en in stand houden van de Lodge: interessant en leerzaam om te horen hoe in een andere cultuur dingen geregeld worden.

Het Egyptische personeel is vriendelijk en behulpzaam: Numeiri, de Nubische kok die heerlijk kookt en daarbij veel verse groenten en kruiden uit zijn moestuin gebruikt, Mustafa, Henny. http://www.ghannahlodge.net

Wie hen bezoekt komt vol lof terug en hoop dat wereldwijzerleden deze plaats ontdekken.

2 likes

klinkt mooi zeg: ik ken de plek niet maar zal ook nooit mijn nacht in de woestijn van Tunesie vergeten en het slapen onder de sterren hemel zoals je dat beschrijft!