Nuweiba of Dahab

Hoi,

Dit jaar ga ik met mijn gezin na twintig jaar weer naar de Sinai. We willen gaan snorkelen en tochten in de woestijn maken.
Eind jaren '80 was ik al verschillende keren vooral in Dahab en dat was echt super! Nu is Dahab zo ontwikkeld dat ik overweeg naar Nuweiba te gaan.
Ik heb al contact met een bedoeien lodge, Gannah Lodge.

Weet iemand nog andere goede lodges waar het leven nog is zoals het er ooit overal in de Sinai was.

Ik heb geprobeerd Rock Sea te benaderen, krijg vooralsnog geen contact.
Kent iemand deze lodge of camp?

Verder vraag ik me af: kan je net zo mooi snorkelen vanaf het strand (dus niet eerst met een boot 20 km. verderop) in Nuweiba, als in Dahab?

Ben benieuwd.
Groet,
Elvira

Beste Elvira,

Inderdaad Nuweiba is nog steeds niet zo ontwikkeld als Dahab, en heeft nog steeds dat originele Bedoein gevoel.
Een vriendin vertelde mij dat Nakhil Inn in Nuweiba mooie kamers heeft, je moet maar even googlen voor de website.

Helaas kun je in Nuweiba niet zo van het strand af snorkelen, wel is het mogelijk om dit iets noordelijker van Nuweiba te doen. Je kunt daar komen met een taxi, tevens kun je daar ook overnachten op het strand in bungalows (strandhutjes).

Beneden staande link brengt je trouwens bij mijn website waar ik met mijn Bedoein man Bedoein toers organiseer naar mooie plekken aan de Rode Zee, zo kom je in een week in aanraking met de mooiste Rode Zee plekken in de omgeving van Nuweiba/Dahab.

http://sites.google.com/site/amazingsinaitoursnederlands/Home

Groetjes vanuit een zonnig Dahab.

Patricia

Hallo Elvira,

Ik lees heel regelmatig het forum van wereldwijzer en belanden op jouw post. Ik lees dat je interesse hebt om naar Ghannah Lodge te gaan, ik kan je deze plaats alleen maar meer dan aanraden.
Ik heb samen met mijn vrienden daar een ongelooflijke ervaring beleefd samen met de lokale mensen. Ik ben er ook terug gekeerd eind vorig jaar met een vriendin omdat ik de sfeer hier in belgie zo misten en me terug wou onderdompelen in de hartelijke bedoeiense sfeer van deze ecolodge.
Als ik zie naar wat je opzoek bent ga je in Ghannah Lodge meer dan je gading vinden. We hebben samen met de bedoeienen de woestijn ontdekt en genoten van heerlijke momenten rond het kampvuur en de bedoeiense verhalen.
In Ghannah Lodge zelf kan je zeker en vast snorkelen, vlak voor de lodge heb je enkele rifjes. De lodge ligt op amper een meter van het water dus je stapt s morgens van op je matrasje de zee in.
Deze lodge biedt je een ervaring die je blijft verder dragen in je leven, het roept me steeds terug en ook dit jaar keer ik weer terug zonder twijfel.
De belgische uitbaters (vrijwilligers) hebben een ongelooflijke passie voor de omgeving, de bedoeienen, de woestijn en hun locale projecten.
Bij mijn laatste terugkeer hadden ze een schooltje opgericht voor de locale kinderen om hen arabisch en engels te leren schrijven en lezen omdat het analfabetisme zo groot is.
Rock Sea ken ik niet maar ben vorige keer een dagje naar Dahab geweest en deze plaats is veel te druk en teveel toerisme voor me. Heeft niets authentieks en dat is net wat je in de lodge in Nuweiba terug vindt.
Stuur me een berichtje als je je keuze hebt gemaakt, wanneer reis je er naar misschien ontmoeten we elkaar wel in de lodge.

Groetjes

Sanne

GhannahLodge bestaat niet meer, en zover ik weet El Muzzeina ook niet meer in oude vorm , sinds een overval door een andere Bedouienenstam. Door de etnische problemen en de politieke toestand zijn Dahab en Nuweiba als toeristenplaatsen op de zwarte lijst van Israelische toeristen gekomen, en hebben Sharm en Taba het overgenomen.
Laatste bericht wat ik kreeg was dat Nuweiba een spookstad aan het worden is. Die Belgen zijn beroofd en verdreven eind 2011/ begin 2012, dus El Muzzeina was ook een bron van inkomsten kwijt.
Die Belgen zijn niet erg betrouwbaar; via Hostelbookers kun je nog steeds voor GhannaLodge boeken,terwijl de websites buiten gebruik zijn, en er niet meer op wordt gereageerd. Hun zogenaamde stichting Kids4Kids.be bestaat niet meer als geregistreerde organisatie. Ik heb Hostelbookers al een waarschuwing gestuurd.
http://ghannahlodgenl.wordpress.com/ laatste meldingen van 2009!
http://www.tripadvisor.nl/ShowUserReviews-g297551-d680782-r90622935-Ghannah_Lodge-Nuweiba_South_Sinai_Red_Sea_and_Sinai.html#CHECK_RATES_CONT ; laatste reactie 2010
http://www.zoover.nl/egypte/egypte/nuweiba/ghannah-lodge/bungalow laatste info; 2010
En dit is dus het einde in 2011; http://folkloreinnuweiba.wordpress.com/
This place as been hijacked by a Bedouin called Mohammed Hassan Ouda and his accomplices. They attacked the volunteer workers with violence trying to kill them.

They stole everything the workers team owned, including the personal possessions of 20 years of live there.

Mohammed Hassan Ouda as been in jail several times ( like his accomplices) for all kind off crimes.

This village can not be save as long as authorities are affraid to intervene in Bedouin crimes. Be aware for all off you going to Nuweiba Sinai.

You can read more articles of the happenings in Sinai by going to our News pages.

====KOOP DIT DOMEINThis domain is FOR SALE - Diese Domain steht ZUM VERKAUF
kids4kids.be