Yella, ik wacht op jullie :cheer:
Hallo,
Wanneer je niet gebonden bent aan tijd , kun je bij Jetair Belgie.
1a2 Dagen voor vertrek Brussel-Egypte 50/80 euro enkel.
grt.R
Hoi allamaal
Egypte is weer veilig en weer rustig ik nodig jullieuit om weer naar te bezoeken.
Groetjes
Ahmed
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Idd Irm zo had ik het ook ervaren toen ik in februari in egyte was.
Ik kon en kan het nog steeds niet goed verklaren maar voelde me ook… raar toen ik daar was, zeker als vrouw alleen, maar ook als ik met M over straat liep…
Niet echt steeds een onvelig gevoel maar was minder sociaal dan anders en meer op m’n hoede ook, raar sfeertje hing er toch wel…
Mss ook omdat wij nét iets meer weten over egypte, er net iets meer interesse voor hebben…
De “gewone” toerist zal het niet opgevallen zijn denk ik…
helaas ga ik in december pas weer naar Egypte… net geboekt ![]()
Hallo
Ik ben vorigeweek terug gekomen van Hurghada en gaat wel goed daar. Het is wat rustiger dan normaal, maar de toeristen komen wel… Je moet juist komen, zodat de mensen kunnen werken…heb me totaal niet onveilig gevoeld :-)…de mensen zijn nog steeds vriendelijk en behulpzaam als voorheen…
wij gaan in jullie heerlijk naar hurghada dana beach voor een maand
En in juni ga ik weer :-).
Muchacha, heb je in een hotel gezeten of zelf een appartement gehuurd?
Ik denk dat daar ook wat verschil in zit qua veiligheidsgevoel.
Dalfien, in een hotel, maar ben vaak alleen met taxi gegaan of alleen door sekalla gelopen…tuurlijk je wordt wel aangesproken, maar niet hinderlijk ofzo…
@Irm…ik zou het niet weten hoe je je dan moet voelen…heb me toaal niet onveilig gevoeld…hoe is het met je gast? Is ie al een beetje gewend hier?
Ik heb me nooit onveilig gevoeld in Egypte, maar ik had in december soms wel een beetje onveilig gevoel op sommige plekken in Libanon. Niet omdat het er (toen) onveilig was, maar omdat er op veel plaatsen tanks, wegbarricades en militairen waren. Gebouwen met kogelgaten en mortiergaten maakten dit alleen maar erger…
Ik was alert, keek vaker om me heen dan normaal. Elke keer goed kijken voordat je een foto maakt, of er niet toevallig iets staat wat op de foto mag. De man die naast me in de bus zat, had een revolver. Gelukkig zag ik dat pas toen hij uitstapte. Enzovoorts.
Mijn reisgenoot heeft dit alles niet zo ervaren. Een gevoel van veiligheid is natuurlijk heel persoonlijk.