Hallo,
heeft iemand ervaring met het NP Ranthambore? Boeken van een safari en de beste route’s. Alle tips zijn welkom!!
Alvast bedankt
Hallo,
heeft iemand ervaring met het NP Ranthambore? Boeken van een safari en de beste route’s. Alle tips zijn welkom!!
Alvast bedankt
Stel je van die safari niet al te veel voor. Iedere chauffeur jaagt op “de tijger” en vergeet de rest. Landschappelijk is het prachtig, als het genoeg geregend heeft. Ik heb o.a. hier gelogeerd http://www.rajasthaninfo.org/ranthambore-regency.htm en dat was super! Mooie kamers, geweldige buffeten.
1,5 jaar geleden heb ik N.P. Ranthambore bezocht. Landschappelijk is het wat mij betreft redelijk tot behoorlijk mooi (vrij droog in de periode dat ik er was, maar nog redelijk wat groene vegetatie gezien de regio eromheen); de accomodaties aldaar vond ik niet zo bijzonder, tenzij je extreme bedragen zou neertellen.
Ik herinner me dat de “leukheid” van je tour met name afhangt van welke route je gids neemt. Deze routes worden iedere ochtend bij wijze van het opgooien van een muntje bepaald. Bepaalde routes zijn beduidend beter dan andere; een gids baalt dan ook vaak van een toegewezen “matige” route (omdat op die route bijvoorbeeld minder tijgers te zien zijn en toeristen dus minder zouden tippen…).
Ik heb 2 routes (dus 2 “tourtjes”) gereden. De 1e route scheen de allerbeste te zijn, en we hebben inderdaad enkele tijgers gezien. Zoals Erik al aangaf worden de tijgers vanuit de verschillende jeeps (meerdere jeeps rijden dezelfde routes) opgespoord en vervolgens redelijk opgejaagd; een en ander gaat op zijn Indiaas. Ik vond het een mooie en bijzondere ervaring om tijgers in het wild te zien, maar vond het al met al niet spectaculair. De 2e route die we reden zagen we nauwelijks dieren. De chauffeur/gids was erg slecht en blijkbaar slechts op zoek naar tijgers. Voor ieder ander dier werd niet geremd. Ik herinner me dat een groep voor ons ergens een luipaard zag lopen, maar dat onze chauffeur weinig zin had om daar aandacht aan te besteden en uit zichzelf alweer doorreed.
Voor mij was het al met al de moeite waard, maar je kunt flinke pech hebben met de route(s) en de gids(en).