Tijgers spotten

Beste ,
Heeft iemand ervaring met tijgers spotten in een of ander natuurpark in India? Waar ben je zeker dat je er ziet ?:idea:
Het probleem zal wel zijn dat ik in april ga ,het is dan bijna de heetste periode .
Ik ben nog volop bezig met mijn route uit te stippelen :wereld:.Ik zal er aan toevoegen dat ik regio Delhi ,Agra en Rajasthan zit .
Grtz,

Ik ben net terug van een safari in Ranthambore (ongeveer 3-4 uurtjes rijden vanuit Jaipur). In de eerste 5 minuten van onze safari zagen we al een tijger!! Voor de rest van de dag hebben we echter geen tijgers meer gespot, maar er zijn heel wat andere dieren te zien. Om de kans om een tijger te zien te vergroten zou ik je aanraden om een aparte ochtend -en avondsafari te booken ipv een volledige dagsafari. Op die manier kan je 2 verschillende routes doen. Het park is namelijk opgedeeld in 5 zones en elke safari doet slechts 1 zone aan.

Wij hebben in ieder geval enorm genoten van dit park en de ligging vlakbij Jaipur is ideaal.

cool, wat kost zo’n excursie?

Dankje ,
om dit te laten weten ,zet het zeker bij in mijn route !
Ben je er nog op dit moment , in India ?
Grtz,Maxcorso

Op deze site vind je alle prijzen rajasthanwildlife.in. De hotels daar kunnen deze ook voor je boeken en mogen daar normaal gezien iets van een 10% service fee voor vragen. Je moet wel voordien boeken, vooral als je in een jeep wilt gaan (6 personen). Je kan ook in een soort van vrachtwagentje gaan. Ik denk dat ze daar met ongeveer 20 personen in zitten.

Als je nog vragen hebt, laat je het maar weten. Ik woon sinds 1,5 jaar in Mumbai en blijf hier waarschijnlijk nog een half jaartje.

Hè Dorieng,
Ik heb nog een vraagje,nl hoe is de electriciteit daar ter plaatsen ?Welke adapter heb ik nodig ?Ik heb een rond vraag gedaan en er zijn er die beweren:
twee ronde pins zoals in Belgie ,anderen zeggen
drie ronde pins in driehoek .
Kan jij me het juist antwoord geven?
Ik vertrek op 2 april naar Delhi voor een 14 dagen ,dus ben volop bezig
met de voorbereidigen.
Nog een fijn verblijf !
Grtz,Maxcorso

Ze hebben hier inderdaad 3 pinnetjes normaal gezien, maar de meeste stopcontacten hebben 5 gaatjes hier. In de 2 middelste kan je een gewone stekker steken. In de onderste 2 (die zijn een beetje groter) kan je een grotere stekker, zoals die van bv een tv of een laptopadapter steken. Je hebt dus geen speciale stekkers nodig voor India. Het voltage is ook hetzelfde, dus geen probleem. Denk er wel aan om het schakelaartje naast het stopcontact aan te zetten. Hier heeft elk stopcontact zo’n schakelaartje.

Geniet van jullie reis. Het is zeker nog een heel aangename periode om in India te reizen op dat moment!

Ik ben in november 2008 in Bandhavgarh geweest. Het was nogal een gedoe er te komen, maar heerlijk om even uit de hectiek van steden te zijn. Vanaf Varanasi was het ongeveer 13 uur met de trein en nog een stuk met een taxi. We sliepen in kum kum lodge, erg basic en volgens mij het goedkoopste wat er daar te vinden was.

We zijn 4x het park in geweest (2x 's ochtends, 2x 's middags) en hebben 1x tijgers gezien, 2 broertjes. En toen we weer weggingen stak er een over vlak voor onze motorriksja (die zijn open, ja :-s) Heel bijzonder om te zien.

April schijnt juist wel een goede periode te zijn, omdat de begroeiing niet zo dik is, dus je ziet ze eerder.

Zekerheid van tijgers in het wild zien krijg je natuurlijk nooit.

Heel veel plezier daar, het is een geweldig land en tijgers in het wild zien is een van de mooiste ervaringen van mijn leven geweest.