November of december en Holland Hotels?

Hallo allemaal!

Wij plannen in 2012 (jaja, ik weet het, nog heeeeeeel veraf, maar reizen plannen is leukkkk!) een reis naar Costa Rica met onze kinderen die dan 4 jaar zullen zijn. We dromen er al een tijdje van ooit naar verre oorden te verhuizen en Costa Rica spreekt ons heel erg aan (alhoewel we er nog nooit geweest zijn). We zouden vooral via ‘Holland Hotels’ boeken en graag met de Nederlandstalige eigenaars van een hotel/lodge/b&b eens spreken over hoe zij hun emigratie ervaren hebben.

November is voor ons een betere maand om te reizen qua werk (we baten een frituur uit en november is een kalme maand) en natuurlijk ook qua prijs want de prijzen van de hotels en zo zijn wel merkelijk lager dan. Maar ja, het regenseizoen… Liefst zouden we uiteraard droog weer hebben, vooral met de kinderen vind ik dat toch handiger.

Is er in november nog veel regenval? En stopt dat dan echt zo plots tijdens de overgang van november naar december of kun je in december ook nog wel wat regenbuien verwachten?

Heeft iemand ervaring met Holland Hotels en voornamelijk de volgende hotels: el milagro (Tamarindo), mar de luz (Jacó), beach hotel celaje (Cabuya), aroma de campo (Curubande), Monte Terras (Tilarán, Arenal-meer), el mono feliz (Ojochal de Osa)? Ik ben vooral geïnteresseerd in de voorzieningen voor (kleine) kinderen in die bepaalde hotels, zoals familiekamers, zwembad, kindvriendelijke activiteiten en daguitstappen in de buurt, enz.

Alvast heel erg bedankt aan allen die dit lange bericht gelezen hebben! :dag:

Je moet eens kijken op de site www.dospalmascr.com dat zijn twee hotels in de buurt van het vliegveld van San Jose de nederlandse eigenaar haalt je eventueel van het vliegveld en je kan via hem ook een auto huren die bij het hotel afgeleverd word. Ik ben er twee keer geweest en heb er goede ervaring mee. Geniet het is een mooi land en je kan er rustig rond rijden met een auto.

Waarom opgesloten zitten in een kleine hotelkamer ? Huur een vakantiehuis en je kan doen en laten wat je wilt. Maak dagtochten.
Dit doen wij al jaren in Costa Rica.
Groetjes

Hey!

Ik heb ook een reid gedaan met holland hotels als aanvulling op mijn 2 maanden school in costa rica. Holland Hotels beviel mij heel erg goed (samen met mijn ouders). Van de hotels ben ik in Monte teras geweest en El Mono Feliz, beide super! El Mono feliz vond ik vooral leuk vanwege de mooie locatie en de leuke eigenaren. En Monte teras is ook een super mooie omgeving aan het meer arenal. El Mono Feliz heeft een klein leuk zwembadje.

Zeker aan te raden dus!

Gr lisa