Mijn naam is Nadine, 23 jaar. Het afgelopen 1,5 jaar heb ik door Europa en Azië gereisd. Vooral gebruik gemaakt van “couchsurfing.org” en vrijwilligerswerk gevonden op “workaway.org”. Ik heb vele mensen leren kennen en enorm veel geleerd over cultuur, religie en het leven. Ik heb een passie ontdekt hierin en wil echt niets anders meer. Ik wil ontwikkelingswerker worden. Daarom heb ik besloten om een HBO-opleiding in duale variant te zoeken waarmee ik deze droom kan waarmaken. Ik heb wel al enige idee wat dit zou kunnen worden namelijk: Culturele en maatschappelijke vorming, Sociaal pedagogische hulpverlening, Social Work. In die hoek ben ik aan het kijken. Ik sta nog geheel open voor suggesties en advies hierover.
In het ontwikkelingswerk denk ik aan het opzetten en ontwikkelen van weeshuizen, verbeteren van educatie en levensomstandigheden, activiteiten opzetten voor kinderen uit sloppenwijken, community’s opbouwen, voorlichtingen geven, ondersteunen en ontwikkelen van verschillende projecten etc. In mijn aanpak zullen creatieve activiteiten het middel zijn. Bijvoorbeeld; sport en spel, drama, muziek, handvaardigheden, natuur en dieren.
Ik wil gewoon echt nuttige dingen doen voor de samenleving en ik geef de voorkeur aan ontwikkelingslanden. Ik sta dan ook enorm open voor suggesties van projecten waarbij ik ervaring op zou kunnen doen. En adviezen van mede ontwikkelingswerkers.
Ik zal dit forum gebruiken om informatie te delen met andere en informatie te vergaren voor mijn eigen ontwikkeling en dus de ontwikkeling van alle mensen om mij heen.
-Be Happy
Nadine