Noorwegen 2016: op zoek naar het Noorderlicht

Dag Noorwegen-liefhebbers. Ik ben Jeroen, 36 jaar uit Aalst (België).

In de lente van 2016 zou ik heel graag een trip naar Noorwegen willen wagen. Mijn vrouw is al jaren aan het lobbyen om eens het Noorderlicht te gaan bewonderen. Onze honden gaan sowieso mee met ons, ook al levert dit beperkingen op.

Korte situatieschets: we zouden met de auto willen rijden en de ferry gebruiken.

Wat ik nog graag zou doen, maar misschien geen realistische combinatie is: de Flam-treinrit, een mooie Fjordenwandeling, een winterwandeling in de bergen en iets meer lente-achtig in het Zuiden van Noorwegen op de terugrit. We wandelen graag en staan open voor alle suggesties en afwisselingen die Noorwegen te bieden hebben. Ook qua verblijfplaatsen zijn we niet zo veeleisend, al moeten onze honden er natuurlijk binnen mogen. Eten koken we liefst zelf, wegens allergieën van mijn vrouw.

Hebben jullie suggesties? We denken aan een reis van 4-5 weken, inclusief de heen en terugrit (eventueel met een deel boottocht) naar België.

Hoi Jeroen

Lente is een breed begrip. Noorderlicht in de lente kan denk ik alleen als je erg vroeg in de lente gaat (als het dan nog kan). Wandelen in de vroege lente is echter iets wat alleen kan als je echt weetbwat je doet. Zelfs in begin juni zijn bepaalde routes in het (redelijke) zuiden nog niet open. Kortom… ik denk dat je echt even moet kijken wat je wilt en wat je echt wilt zien/doen.

Groetjes Thijs

Hoi Jeroen,

Kijk eens bij ons op ons Reisblog Chrisendees.waarbenjij.nu (intikken in de adresbalk van internet explorer) staan twee reizen van Noorwegen op. Noordkaap en Zuid Noorwegen. Kun je mooie routes uithalen!