Noord Cyprus

Heeft iemand ervaring met een vakantie naar Noord Cyprus?
Het Turkse gedeelte.
Over het Griekse Zuid Cyprus lees je aardig veel maar het Noorden lijkt allemaal een stuk minder toeristisch.
Nu las ik iets over een tussenstop in Turkije omdat Noord Cyprus (Ercan) niet op de borden van schiphol mag staan. Wat houdt dat in? Is het dan wel veilig/goed om naar Noord Cyprus te gaan?
Het is van Corendon wat mij wel betrouwbaar in de oren klinkt maar ik heb er te weinig verstand van.
Het lijkt in elk geval erg mooi en de combinatie van zon/zee/strand en geschiedenis/cultuur lijkt mij wel erg aantrekkelijk in Cyprus.

Hoi jitsketje, het is hartstikke veilig om naar Noord-Cyprus te vliegen. Er is al in geen decennia een kogel afgevuurd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wegens dat het een Britse kolonie was zijn er jaarlijks ook enkele duizenden Britse toeristen (naast een permanente legermacht), maar met een paar honderd Nederlanders en Turken heb je het verder wel zo’n beetje gehad. Met minder toeristen kan natuurlijk ook de kwaliteit soms wat lager uitvallen dan in het Griekse gedeelte, hoewel je natuurlijk ook gewoon de grens over kan hoppen om dat zelf te beoordelen. Corendon is een legitieme luchtvaartmaatschappij met een grotendeels jonge vloot als ik mij niet vergis, dus gemiddeld minder vlieguren dan in de wat oudere bakken van de KLM en Lufthansa. Er zijn wel eens klachten over het bedrijf, die gaan meestal over mensen met speciale behoeften. Het is dus belangrijk die duielijk te maken bij je boeking. Wat ik van mijn moeder begrepen heb is het een interessant land, waar je ondanks de scheiding nog altijd merkt dat de culturen vrijwel identiek zijn. De mensen in het Turkse deel zijn wat westerser ingesteld dan op het vasteland, en spreken goed Engels.

Wat goed om te horen.
Wij hebben inmiddels ook geboekt met Corendon en zullen er 19 augustus heen gaan.
Leuke tips over wat te doen en te zien zijn altijd welkom!