Ik vraag me af of er iemand is die ooit in het Turkse deel van Cyprus geweest is?
Ik ben op deze site nog niets tegenkomen over dit deel van Cyprus, maar omdat we hier allemaal turkijefans zijn… misschien zijn de echte turkijeliefhebbers er wel eens geweest. Even ter verheldering, Noord Cyprus is net zo goed Turkije (bezet, maar toch) en het schijnt er heel mooi te zijn, nog geen massatoerisme en echt de Turkse sfeer. Na veel te hebben uitgezocht ben ik erachter gekomen dat er op Noord Cyrpus veel accomodaties zijn, vooral in het pittoreske plaatsje Kyrenia, en een vakantie daar dus niet onmogelijk is. Alle informatie die ik heb gevonden heeft ertoe geleid dat ik zeker eens een kijkje wil nemen in deze unieke omgeving! Ik ga er dan ook, als alles door gaat, deze zomer heen.
Ik ben heel benieuwd of er misschien mensen zijn die er ooit geweest zijn, er ooit iets over gehoord hebben of misschien gewoon nieuwsgierig zijn naar dit (nog) vrijwel onbekende deel van Turkije.
Ja ik heb al van Kyrenia gehoord. Mn exvriend werkt er. Kyrenia word ook wel Girne genoemd en is een mooi havenstadje. Het is zeker niet onmogelijk om er te geraken, maar wel moeilijk daar er geen rechtstreekse verbindingen zijn. Ofwel moet je met het vliegtuig naar Istanbul en van daaruit naar Cyprus. Ofwel moet je tot in Adana gaan, en van daar de boot nemen tot in Girne.
Ik heb het allemaal eens uitgezocht enkele jaren geleden toen ik nog met mn ex was. Maar helaas is de verbinding slecht (en toen was ik nog jonger ook) en duur doordat je met min. 2 vluchten zit ofwel boot…
haha ik ben ook met Kyrenia in aanraking gekomen doordat mijn vriend daar deze zomer gaat werken… anders was ik er waarschijnlijk nooit opgekomen om daar heen te gaan. Het is inderdaad erg ingewikkeld om er te komen. Ik heb echt alle mogelijkheden uitgezocht want ik wilde perse mijn vriend kunnen zien, ik baalde al dat hij nou net uitgerekend dáár moest gaan werken. Ik vraag me wel een beetje af of het daar niet nogal moeilijk is om werk te krijgen omdat het minder toeristisch is… mja dat laat ik wel aan hem over.
Ik heb het zo gedaan dat ik eerst naar Istanbul vlieg en daar gewoon een paar dagen verblijf, en daarna doorvlieg naar Cyprus. Dan is het geen weggegooid geld om eerst naar Istanbul te vliegen. Ik ben daar ook nog nooit geweest dus dat lijkt me wel wat! De vlucht van Istanbul naar Noord Cyrpus valt heel erg mee qua prijs. De boot lijkt me helemaal een probleem omdat dat volgens mij veel te lang duurt… Ik zou op mijn leeftijd ook nooit in mn eentje naar Noord Cyprus afreizen omdat de reis veel te gecompliceerd is, ik zou het ook niet mogen van mn ouders en dat snap ik ook wel. Gelukkig gaan mn moeder en mn zus mee… anders zou het echt niet mogelijk zijn daar te komen en mn vriend te zien!
Jij bent er destijds dus niet heengegaan omdat het te ingewikkeld was om er te komen? Wel jammer eigenlijk dat het zo moeilijk is…
@Lide: ja idd, ik was toen nog geen 18 en nu gezien vind ik mezelf ook te jong en vond het ook stom dat hij uitgerekend dààr moest gaan, was wel om de reden dat hij het leger wou ontvluchten totdat hij genoeg geld bijeen gespaard had om het af te kopen. Dat heeft hij nu ondertussen gedaan (4 of 5 jaar later), ondertussen heb ik die relatie beindigd omdat hij soms nogal tegenstrijdig kon zijn en ik hem minder en minder begon te vertrouwen om er alleen naartoe te gaan op die leeftijd. Ah ja, mss een stom voorgevoel, maar uit ervaring weet ik dat ik mn voorgevoelens niet in de wind mag slaan.
Maar, alhoewel ik er nu niets meer te zoeken heb, zou ik het alsnog eens willen zien. Lijkt me daar prachtig, dus als je de kans hebt, zeker doen !
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik weet nu zeker dat het de moeite waard is daar
@hans: ik zal de site goed in de gaten houden, een erg leuk initiatief om daar excursies naar toe te laten gaan! Leuk om te horen dat je er zelf ooit geweest bent en dat het goed was bevallen.
@sevgillim: Wat een verhaal zeg dat hij zelf zn leger af heeft gekocht! Dan snap ik het wel dat hij daar is gaan werken om het leger te ontvluchten en het is daar natuurlijk ook wel iets anders dan in het ‘gewone’ Turkije. Het schijnt zo te zijn dat de werktijden en arbeidsomstandigheden daar veel beter zijn en dat maakt het wel een aantrekkelijk gebied om te werken. Ik vind het trouwens wel knap van je dat je die relatie hebt beeindigd, is toch best moeilijk lijkt me. Maar waarschijnlijk is het wel de goede keuze geweest als je gevoel het je ingaf!
Als ik eenmaal in Juli naar Noord Cyprus ben geweest zal ik hier wel ff verslag doen over hoe het geweest is!