Noodtoestand Bangkok verlengd !

oodtoestand Bangkok met 3 maanden verlengd

Belga
di 06/07/2010 - 11:23
De Thaise overheid heeft de noodtoestand in de hoofdstad Bangkok en in 18 provincies met 3 maanden verlengd, omdat er nog steeds antiregeringsprotest dreigt.
De noodtoestand is al van kracht sinds begin april en gold aanvankelijk in de hoofdstad Bangkok en 23 provincies, een derde van het totale aantal provincies. Door de noodtoestand zijn samenscholingen van meer dan 5 mensen verboden en de politie en het leger krijgen extra slagkracht. Zo kunnen mensen tot 30 dagen vastgehouden worden buiten de normale wetten om.

Belga
De Thaise regering is van mening dat er nog steeds “situaties zijn die van nabij moeten worden opgevolgd” in de hoofdstad en 18 provincies, vooral in het noorden van het land waar veel zogenoemde roodhemden wonen. Zij kwamen de afgelopen maanden vandaaruit naar de hoofdstad afgezakt om tegen de regering te protesteren. In 5 provincies werd de noodtoestand wel opgeheven.

Gedurende 9 weken van protest zijn bijna 90 mensen om het leven gekomen, onder wie vooral demonstranten. Meer dan 1.400 mensen raakten gewond. Sinds het einde van de demonstraties en de ontruiming van een kamp van de roodhemden in het centrum van Bangkok op 19 mei, blijft het geweld in het land echter voortduren.

De roodhemden zijn aanhangers van de voormalige eerste minister Thaksin Shinawatra, die in 2006 door een militaire staatsgreep van de macht werd verdreven. Ze bestaan vooral uit de arme stedelijke en landelijke bevolking, activisten en politici die trouw bleven aan Thaksin. De meeste leiders van de roodhemden werden opgepakt.

eerder verschenen:
Bangkok maakt zich klaar voor nieuwe start
“De orde in Thailand is helemaal hersteld”
Rust lijkt terug te keren in Bangkok
Chaos bij neerslaan van verzet roodhemden
De redactie.be

Tja Frank;ik had het ook gelezen op de teletekst van de vrt.
Ze zullen hun redenen wel hebben zeker,betreffende Bkk??
gegroet:georgessiam.

Hmmm… ik ga 24 juli twee weken naar Thailand (Chiang Mai, Bangkok, Hua Hin, Koh Tao en Krabi).

Komt vast goed.

Hoe denkt de rest erover? Zijn er mensen die deze reis zouden annuleren? Of al gedaan hebben?

zou me nergens druk om maken is gewoon om het leger meer macht te laten houden.

annuleren weet niet of je reisverzekering dat dekt om die reden er is geen neg reisadvies nl

Gewoon gaan ik vertrek morgen zonder zorgen!

Mvg

zat 10 dagen vast in bangkok vanwege de vulkaan in ijsland . op dat ogenblik was het zeer onrustig in bangkok maar khao sanroad was O.K. Ga dan zeker eens naar HIPPIE DE BAR in een zijstraatje. In rambuttri (straat) dicht bij khaosanroad is het rustig slapen ,de beste plaats om te eten en te drinken daar is zonder twijfel INFINITY BAR.
Als je geen zin hebt om naar Bangkok te gaan: de luchthaven is 30km van Bangkok,daar zijn er ook mogelijkheden om met een bus naar andere plaatsen te gaan,je moet dan wel eerst een shuttlebusje nemen naar het busstation.

Momenteel niks aan de hand in Bangkok. Er kan zonder problemen gereisd worden.

Is het morgen al zover ??? Dan wens ik jullie bij deze alvast een goede vakantie toe ! We horen hier binnenkort vast wel hoe jullie het gehad hebben !

Thailand verlengt noodtoestand in 19 provincies

De Thaise regering heeft in 19 provincies, waaronder Bangkok, de noodtoestand verlengd, uit vrees voor nieuwe onlusten. In vijf provincies is de noodtoestand opgeheven.

http://knack.rnews.be/images/resized/119/473/648/202/3/500_0_KEEP_RATIO_SCALE_CENTER_FFFFFF.jpg

© Reuters

Dat heeft een woordvoerder van de regering dinsdag bekendgemaakt.

Betogingen
De noodtoestand werd op 7 april in 24 provincies afgekondigd naar aanleiding van de antiregeringsbetogingen van de ‘roodhemden’.

Het Centre for the Resolution of Emergency Situations (CRES), een orgaan dat tijdens de manifestaties werd opgericht om de ordehandhaving te coördineren, had maandag een verlenging van de noodtoestand met drie maanden gevraagd in de 24 provincies. Dat verzoek werd dus bijna volledig ingewilligd.

Onder de noodtoestand zijn samenscholingen van meer dan vijf mensen verboden, en hebben de politie en het leger meer macht.

Bij de crisis van april en mei in Thailand, vielen in totaal circa 90 doden en 1.900 gewonden. Onder de noodtoestand werden meer dan 400 mensen opgepakt.bron: http://www.knack.be Zoals de meeste mensen er over denken zou ik er niet van wakker liggen,ivb verlenging noodtoestand!!gegroet:georgessiam.

Doen we !!!
Maar op zen Belgisch " Dave nen dikke merci voor alles wat je gedaan hebt voor ons !!! "

Ik vertrek 20 juli naar bangkok. Iemand dat mij kan vertellen vanaf hoe laat de avondklok start? In Chiang Mai zal de avondklok ook wel gelden zeker? Pff…

Gewoon geen horloge om doen weet je ook niet hoe laat het is, en ik vermoed dat weinig mensen er op dit moment zich er strikt aan zullen houden, misschien het samenscholen en dan allemaal met een rood T-shirt of geel T-shirt aan maar dan heb je het voor de rest wel gehad als het om doelgroepen gaat.

Maak je geen zorgen, er is al lang geen avondklok meer. De noodtoestand is in een gedeelte van Thailand nog wel van kracht, maar dat is alleen om oa samenscholingen te voorkomen. Fijne vakantie

1 like

Artikelen over het opheffen van de avondklok van eind mei!

http://buitenland.nieuws.nl/598222

1 like