Nog wat leuke bestemmingen westkust

In mei hadden we de bekende plekken in het westen bezocht, nu (oktober) er nog een paar bij gevonden:

Bakau, de botanische tuin, buiten nog een verzameling toeristen stalletjes met houtsnijwerk en huisnijverheid (weven)

Markt van Serekunda, vergeleken met de Albertmarkt in Banjul vonden wij deze markt wat minder.

Makasutu, bos en mangrove, hoogtepunt was een grote groep bavianen die daar dus klaarblijkelijk rondstruint, Ik had ze daar echt niet verwacht, had wel gelezen van Baboon island maar hier dus kennelijk ook. De plek lijkt wat op Laminlodge, maar wij vonden deze nog mooier en veel rustiger.

Een paar keer door rijstvelden en akkertjes gelopen met een willekeurige knul die zich aandient. Je ziet veel meer en het gebabbel is niet ongezellig. (Wel een fooitje of wat kleding geven)

Klinkt allemaal goed Theo!

Zo te horen was het een leuk en gezellig weekje. Hoorde van m’n ouders dat het wel flink zweten is momenteel :zon02: Maar als je naar Gambia gaat, maar je daar niet over klagen lijkt me.

Bedankt ook voor de tips! Makasutu kende ik nog niet. Voor de volgende keer… :wink:

Groetjes,
Erwin