Aloha!
In september ga ik stage lopen in Kuala Lumpur voor ongeveer vijf maanden!
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die rond die tijd ook naar Maleisië gaan om stage te lopen!
Aloha!
In september ga ik stage lopen in Kuala Lumpur voor ongeveer vijf maanden!
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die rond die tijd ook naar Maleisië gaan om stage te lopen!
Niemand?
Hoi!
wil daaar ook een studie/stage gaan zoeken! kga deze zomer naar maleisie! hoe ben je aan stage gekomen? ken je nog mensen die gaan in de periode 27 juni - 22 aug? let me know!
Hee, ik ga via mijn school de NHTV in Breda! Alles is via de school geregeld! Ga je op vakantie nu , en wanneer wil je er stage gaan lopen?
Hoihoi,
ik ga vanaf februari stage lopen in Kuala Lumpur.
Verheug me er ontzettend op! Hoe bevalt het jou daar??
Hey,
Ik ga op 16 februari naar Kuala Lumpur samen met een collega. We moeten daar 2 weken werken. Wanneer ga jij er precies heen?
Groeten,
Jeffrey
Hallo,
Ik lees dat jullie allemaal stage hebben gelopen in Maleisie/KL. Ik ga zelf volgend jaar voor drie maanden stage lopen in KL en zoek nu een kamer/appartmentje. Hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt!
Sandra
Hallo allemaal!
ik zou ook graag stage willen lopen in Kuala Lumpur, echter ik ben geen buitengewone student als je begrijpt wat ik bedoel ; ) gewoon een normale student. heeft het dan zin om me in te schrijven of moet je echt een erg goede student zijn wil je je inschrijven (met succes) bij de mdbc?
Alvast bedankt! en mag ik jullie vragen bij welke bedrijven jullie stage gaan lopen/aan het lopen zijn?
Groetjes,
Eva
Hey Eva,
je hoeft geen straight A student te zijn voor het MDBC, maar het is wel een voordeel. Zij leggen je CV’s voor aan de bedrijven die vervolgens zelf de keuze krijgen uit de ‘CV-database’. Ze hebben contacten met vele bedrijven als Shell, ING, Randstad, maar ook vele lokale bedrijven.
Deze contacten zijn heel handig en heb je ook nodig voor een goede stageplek. Ik zou echter niet een appartement via het MDBC nemen en het liefst zelfs ze helemaal ontlopen. Heb er slechte ervaringen mee. Het onderdak kan vele malen goedkoper dan via hun, ze zijn nalatig mbt reparaties en ze hebben een zeer slechte administratie (er zijn mensen die nog steeds geld van ze krijgen). Daarnaast romen ze je salaris ook wel heel erg af en verdienen ze er mijns inziens teveel aan.
Een beetje negatief allemaal BukitBintang,
Ik zit sinds feb in KL en MDBC doet het prima. Ze helpen je als je het nodig hebt, brengen je in contact met Nederlandse expats en regelen alles.
Kamerhuur is prima, je zit op een centrale locatie in Brickfields en hebt goede kamers…
Je komt aan en je hoeft je eigenlijk nergens druk om te maken, geen hotel dat je voor een bepaalde tijd moet huren, geen gedoe met zoeken voor appartement en je komt snel in contact met medestudenten.
Ook je visa wordt prima geregeld EN betaald!
En wat betreft je salaris, je krijgt gewoon een standaard stagevergoeding van RM800,-. Daar wordt niets op afgeroomd hoor.
Volgens mij heeft iemand hier dus een erg lage pet op van het MDBC en is daarom niet representatief voor de hele groep studenten (40) die hier nu zitten.
Ik zeg, als het lukt, gewoon via MDBC. Zorgeloos en makkelijk!
Richard
Hey,
Ik ben zelf ook stage gaan lopen in Maleisië en wilde op een veilige manier een kamer zoeken.
Dit heb ik gedaan via www.hostelhunting.com omdat die direct reageerde op contact en een plek konden vinden op loopafstand van mijn stageplek.
Je kan hun website even bekijken of je hier een leuke plek ziet voor de prijs die je aanstaat.
Success!
Ruben