(origineel bericht op be-more.nl)
Nog 12 dagen voor mijn avontuur begint!
Tot nu toe leek het nog telkens heel ver weg, maar het is toch echt nog maar 12 dagen voordat ik het vliegtuig instap naar Durban. De zenuwen beginnen nu toch wel steeds meer op te komen en ook de stress over wat ik allemaal nog moet hebben slaat toe. Intussen is de laatste korfbalwedstrijd gespeeld en ben ik alvast aan het wennen aan een ´backpackleventje´, want mijn kamer is sinds vorige week onderverhuurd. Met mijn kleren in mijn backpack zwerf ik nu dus een beetje tussen arnhem en utrecht en slaap thuis of bij vriendinnen. Ach, je kan er maar beter vast aan wennen om geen eigen plek meer te hebben…
Het meeste gek vind ik dat ik geen idee heb wat ik daar uiteindelijk allemaal tegen ga komen. Elke dag is anders daar en je kan niet helemaal voorbereiden op wat komen gaat (Wat het natuurlijk ook heel erg leuk maakt!). Hoe zal ik omgaan met de heftige dingen die ik daar tegen ga komen, met de andere cultuur en dat in combinatie met het gemis van iedereen thuis. Sommigen van jullie zullen misschien wel weten dat ik niet echt een held ben in afscheid nemen en daar zie ik dan ook wel tegen op. Maar hopelijk weet ik dat snel achter me te laten zodat ik vol kan gaan genieten van alles wat er op me af komt:).
Gister heb ik ook de grote lijnen van de laatste 10 dagen van mijn reis doorgesproken, dus ook dat ik grotendeels vastgelegd nu. Op vrijdag 13 december (als dat maar goed gaat…;)) vlieg ik van Durban naar Johannesburg en daar zal ik Aron tegen komen. De dag daarop vertekken we naar het Krugerpark, waar we een 4 daagse safari zullen gaan doen. Vervolgens vliegen we 18 of 19 december door naar Kaapstad, waar we nog een paar dagen zullen blijven om onderandere kaapstad te ontdekken, de Tafelberg te beklimmen en Robbeneiland te bekijken. Het lijkt me heerlijk om na 6 heftige weken Zuid-Afrika nog op een andere, ontspannen manier te ondekken.
Als laatste wil ik hier ook graag nog een keer de gelegenheid nemen om iedereen die mij en bobbi bear heeft gesteund heel erg te bedanken! Dat zoveel mensen iets willen bijdragen zodat ik de kinderen daar kan helpen vind ik echt geweldig. Ik had van te voren niet kunnen bedenken dat ik zoveel lieve reacties zou krijgen. Dus allemaal echt heel erg bedankt voor jullie steun op welke mogelijke manier dan ook!![]()
Liefs, Julia