nieuwe reis

Wij hebben de afgelopen jaren bezoek gebracht aan Namibia (2013), daarna Namibia, Botswana en Vic-falls(2015) en in 2017 mooie rondreis gemaakt door Zuid-Afrika van Johannesburg naar Kaapstad.
Kortom wij zijn een beetje gek op Afrika, dus in 2019 willen we weer terug gaan.
Dan een reis van Johannesburg naar Johannesburg via Zimbabwe, Zambia, Malawi en Mozambique.
Plan is om met een 4x4 camper deze reis te maken in een week of 5.
Doel veel zien, wild, mensen, natuur, landschap.
Als iemand info heeft voor onze reis, graag!

Hoi Leodehaas,welkom op wereldwijzer!
Het grote voordeel van een complete camper is bovendien dat u alles bij zich heeft voor een lange reis en door de compacte inrichting ervan is het reizen met deze voertuigen de perfecte manier om onafhankelijk een fantastische reis te beleven.
Ik veronderstel dat je nog met tal van vragen zit?
Wel je kan altijd een berichtje posten op het Zuid-Afrika Forum
Succ6 nog met de voorpret !
groet,georgessiam.

er zijn ongetwijfeld mensen op dit forum die al eens een rondreis hebben gemaakt van Johannesburg naar Johannesburg via Zimbabwe, Zambia, Malawi, Mozambique –> Johannesburg via het krugerpark.
Graag hoor ik of dit ook te doen is in 5 weken, wij willen wel graag enkele dagen doorbrengen (minimaal 2) in NP.
Denk hierbij aan Maana Pools in Zimbabwe, South Luangwa in Zambia, Gorongosa NP in Mozambique, paar dagen langs de kust en afsluiten met 2-3 dagen Krugerpark.
Graag krijg ik op deze vraag feedback! :zon02:

Ten eerste, de landen die je nu wil aandoen zijn allen prachtig. South Luangwa is 1 van mijn favoriete safari parken. Prachtig daar.

Ten tweede, ik denk dat het een probleem gaat zijn om in Zuid Afrika een auto te huren en die zelf naar Zimbabwe te rijden. De meeste car rentals laten dat niet toe. Als niemand hierover een tip heeft door persoonlijke ervaring zou ik zeker en vast al eens de vraag stellen bij de verhuurmaatschappijen in Zuid Afrika. Zo weet je wat je kan doen en welk land je wel of niet in je planning kan opnemen.

Ten derde, Mana Pools staat ook hoog op mijn verlanglijst. Ik hoop er ooit nog eens te geraken :smiley: