nieuwe regels mbt reizen met kinderen

ik werd geattendeerd op een nieuwe regel voorUidAfrika:
kinderen onder de 12 jaar moeten naast hun paspoort ook hun birth-cetifacte laten zien.
Info: http://www.southafrica.info/travel/documents/travel-children-110614.htm

Hier staat vanaf 1 oktober, door de vliegtuigmaatschappij werd ik erop gewezen dat de regel deze zomer al geldt.
Iemand al ervaring?
en birth certificate? bewijs van inschrijving of moet ik echt uitreksels laten maken van het GBA

Hartelijke groet,
Riëtte

1 like

Ja dat denk ik dus wel.

Hoi,

Mijn kinderen van 8 en 6 zijn nu voor het eerst alleen van Zuid-Afrika naar Belgie gevlogen. Zij moesten inderdaad een geboortecertificaat bij zich hebben waarin zowel de namen van de moeder als de vader in vermeld zijn. Hier in Zuid-Afrika noemt dat een unabridged birth certificate. Ik denk dat dit is om kindersmokkel tegen te gaan? Dus, inderdaad een uittreksel laten maken.

Groetjes,

Regels zijn nog meer aangescherpt. Let vooral op als je als gescheiden moeder alleen reist met kinderen die de naam van de vader dragen. Dan heb je een compleet dossier nodig. Niet alleen een geboortecertificaat maar van alles, tot en met scheidings- en voogdijpapieren etc. Bereid je daar goed op voor. Geldt dus alleen als de vader er niet bij is…

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

En ook een brief van de vader, dat ze met moeder mogen reizen! Ook belangrijk dus.