Nieuwe Low-cost in de maak: Thai Tiger Airways

Thais, Tiger naar nieuwe low - cost luchtvaartmaatschappij te starten

[ul]
[li]Gepubliceerd op: 2/08/2010 om 15u56[/li][li]Online nieuws: [[/li][/ul]

De raad van bestuur van Thai Airways International Plc ( Thai) heeft in principe ingestemd met co-investeren met Tiger Airways Holdings Limited op te richten een ultra- low-cost, low fare luchtvaartmaatschappij, directeur van de juridische dienst van THAI Niruth Maneepan schreef op Maandag.
De nieuwe low - cost carrier , Thaise Tiger Airlines, zal een initiële maatschappelijk kapitaal van 200 miljoen baht. THAI zal 99,6 miljoen baht, of 49,8 procent, investeren in de joint venture luchtvaartmaatschappij , terwijl de Thai affiliate bedrijven zal 1,2 procent inzet en Tiger Airlines Holdings houdt de resterende 49 procent , zei de heer Niruth .

De co- investeringen memorandum van overeenstemming wordt vandaag ondertekend door president Piyasvasti Amranand THAI en Tiger Airlines Holdings CEO Tony Davis voegde hij eraan toe .

"De oprichting van Thai Airlines Tiger is gericht op de invoering van de komende [ Asean ] “open skies” -beleid en de zakelijke mogelijkheden voor de nationale luchtvaartmaatschappij te creëren , " zei de heer Niruth .

De heer Piyaswasti zei Thaise Tiger Airlines zal gebruik maken van Bangkok en de internationale luchthaven van Suvarnabhumi als toegangspoort tot vliegen naar andere landen in Zuidoost-Azië. De nieuwe low - cost luchtvaartmaatschappij van plan om vijf A320 vliegtuigen van Airbus te kopen volgend jaar en nog eens 10 vliegtuigen in 2012.

Hij verwachtte Thaise Tiger Airlines zou beginnen aan te bieden diensten in het eerste kwartaal van 2011.

Inmiddels is de beurs van Thailand ( SET) stel de bezienswaardigheden op het aantrekken van meer bedrijven uit vier sectoren beursnotering aan te vragen op de beurs .

De sectoren gerichte sectoren zijn: verzekeringen, telecommunicatie , auto-en auto-onderdelen , energie en alternatieve energie, SET voorzitter Sompol Kiatphaibool gezegd.

" Deze sectoren hebben een hoog groeipotentieel en zal moeten om fondsen te werven voor de uitbreiding. De bedrijven zullen echt profiteren van de aanbieding , omdat ze fondsen te werven tegen lage kosten , uit te breiden zakelijke groei en waarde toevoegen aan de bedrijven ", zei de heer Sompol .

Verzekeringen ondernemingen zijn verplicht om uiterlijk in 2012 te privatiseren onder het Levensverzekeringen en Niet-leven Insurance Act , terwijl de telecommunicatie- ondernemingen meer zou de financiering moeten zakelijke kansen te creëren.

De auto-en auto-onderdelen sector heeft nog steeds ruimte om te groeien als Thailand is een van 's werelds grootste automotive fabrikanten en exporteurs . Energie en alternatieve energie bedrijven ook behoefte aan meer investeringen.

Commerce vaste secretaris Yanyong Puangraj zei de consumentenprijsindex (CPI) voor de maand juli was met 3,4 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar tot stand op 108,32 .

" De inflatie steeg met 0,16 procent vanaf juni. De CPI- cijfers stegen gedurende tien maanden op de rechte rug van de wereldwijd stijgende olieprijzen en de prijzen van consumptiegoederen , " zei de heer Yanyong .

Nochtans, zei hij , zijn ministerie zou de CPI- doelstelling voor 2010 te handhaven op tussen 3,0 procent en 3,5 procent in de verwachting van de inflatie zou dalen starten vanaf het begin van het derde kwartaal van het jaar verder .

De kern CPI voor juli, die voedsel-en energieprijzen uitsluit , stond op 103,67 , een stijging van 1,2 procent uit van dezelfde maand vorig jaar , en tot 0,04 procent vanaf juni, volgens de vaste secretaris.

De heer Yanyong zei de CPI voor voedsel en dranken in juli stond op 123,97 , een stijging van 6,9 procent van de dezelfde maand vorig jaar , en tot 0,36 procent vanaf juni.

De CPI voor non-food was 98,74 , een stijging van 1,4 procent ten opzichte van vorig juli en een stijging van 0,03 procent vanaf juni, voegde hij eraan toe .

Commerciële banken in Thailand voorbij de laatste stress test , zoals aangegeven door de hogere en lagere reserves schuld, de centrale bank maandag gemeld.

" Het algemene beeld positief ziet als de solvabiliteitsratio (CAR) van de financiële instellingen is 16 procent , wanneer de wet de verhouding nodig heeft om ten minste 8,5 procent , " Bank van onderzoek ter plaatse Thailand 's Department senior director Salinee Wangtal zei .

De CAR maatregelen de vaste activa van een bank bij de hand heeft ter dekking van zijn verplichtingen.

Het aantal non-performing loans ook beginnen te dalen als gevolg van de herstellende economie , maar de banken moeten voorzichtig blijven bij het verstrekken van leningen en de zorg voor hun klanten , mevrouw Salinee gezegd.

Ze zei dat de stresstest is een zorgvuldig als de hypothese die nodig is om praktisch te zijn en moet leiden tot de banken kredietportefeuille.

Ze zei dat de BOT 's stress test is strenger dan de proef in Europa.

"Veel Thaise financiële instellingen hebben meer dan 30 procent , terwijl sommige instellingen reserves ’ reserves hebben al verdubbeld. Uit de cijfers blijkt dat de Thaise financiële instellingen sterk zijn en hun winsten zijn gestegen na de crisis in 1997 , " De Bot zei senior director .

Commerciële banken in het land betalen dividend van ongeveer 30 procent van hun netto winst, die wordt beschouwd als hoog. Maar de centrale bank niet zou stoppen met het uitvoeren van stresstesten zoals zij heeft gedaan gedurende zes opeenvolgende jaren , voegde ze eraan toe.bron:http://www.bangkokpost.com](http://www.bangkokpost.com/)

Singapore Airlines nestelt zicht met prijsvechter Tiger in Bangkok

02-08-2010

SINGAPORE - De Aziatische luchtvaartmaatschappij Tiger Airways lanceert een nieuwe dochteronderneming in Thailand. Het bedrijf wil begin 2011 routes openen vanuit een basis in Bangkok. Tiger Airways, voor een groot deel in handen van Singapore Airlines (SIA), werkt bij de oprichting van de prijsvechter samen met Thai Airways.

De nieuwe budgetmaatschappij krijgt van Tiger Airways en Thai de naam Thai Tiger Airways. De prijsvechter wordt 51 procent eigendom van Tiger Airways, dat daarmee de zeggenschap over de luchtvaartmaatschappij houdt.

Met de oprichting van een Thaise dochter proberen Tiger Airways, Singapore Airlines en Thai Airways het oprukkende AirAsia van het lijf te houden. Prijsvechter AirAsia vliegt vanuit steeds meer bases in Azië en heeft al jaren een thuisstation in Bangkok.

Tiger Airways is voornamelijk actief op routes van en naar Singapore. De onderneming heeft ook een dochterbedrijf in Australië. Plannen om daarnaast vanuit Zuid-Korea te vliegen, zijn gestrand.

*Bron: Luchtvaartnieuws.nl / www.luchtvaartnieuws.nl *

Waarom THAI zullen niet investeren in Nok Air

[ul]
[li]Gepubliceerd op: 3/08/2010 om 16:45[/li][li]Online nieuws: Luchtvaart[/li][/ul]

Thai Airways International ( THAI ) heeft zich tot een gezamenlijke investering in een nieuwe low-fare luchtvaartmaatschappij met Tiger Airways , omdat Nok Airlines kon niet komen met een marketing strategie om haar activiteiten uit te breiden , THAI voorzitter van de raad Ampon Kittiampon schreef op dinsdag.

THAI voorzitter van de raad en de Nationale Economische en Sociale Ontwikkeling raad secretaris-generaal Ampon Kittiampon

De heer Ampon zei Thai’s marktaandeel was gedaald als gevolg van de concurrentie van snelgroeiende low-cost carriers .

Het aantal vluchten van Thai in de regio kelderden van 40 procent tot 10 procent van de markt , terwijl de binnenlandse vluchten is gedaald van 50 procent naar 30 procent .
Als er geen verbetering in de komende twee jaar het effect op de THAI zal ernstig zijn , zei hij.

" THAI had geprobeerd te bespreken een plan om haar belang in Nok Air te verhogen van 39 procent naar 49 procent en het zou dus beter kunnen concurreren op de low-cost markt, maar Nok Air was niet in staat om een strategie voor te stellen . Dit is de reden waarom de THAI bord is manieren om zijn eigen low-cost luchtvaartmaatschappij te ontwikkelen vinden , " zei hij.

De voorzitter van de raad zei dat de joint venture plan werd voorgesteld door de leden van de raad en moest het plan worden beschouwd als het was een zakelijke kans.

" Wij ( Thai) gesprekken heeft gevoerd met Nok Air CEO patee Sarasin Nok Air , maar wil niet om zich te ontwikkelen tot een super low-cost luchtvaartmaatschappij had , " zei hij.

Nok Air is niet in een positie om haar internationale routes uit te breiden en dus Thai had samen met Tiger Airways Holdings aangemeld, zei hij.

Nochtans, zei hij , was er geen conflict tussen Thaise en Nok Air .

" THAI zal gaan met de joint venture als de co-investering proces is in overeenstemming met de wet. Als beursgenoteerde onderneming, heeft al gemeld THAI haar nieuwe investeringen van plan om de beurs van Thailand.

"Als een staatsbedrijf , de nationale luchtvaartmaatschappij ook is verlopen zoals vereist door het staatsbedrijf wet, " zei de heer Ampon .

De voorzitter zegt THAI hij klaar was om te verduidelijken aan de minister van Verkeer eventuele vermoedens over de co-investering plan, dat werd goedgekeurd door de raad van bestuur van Thai.

Het Ministerie van Financiën , als grootaandeelhouder Thai , zal worden gevraagd een joint-venture voorstel te overwegen , zei hij.

Tiger Airways van Singapore was al goed bekend in Europa en het werd beschouwd als een 'super low-cost ’ luchtvaartmaatschappij , zei hij.

Hij was ervan overtuigd dat 100 miljoen baht investeringen Thai’s zouden worden teruggegeven binnen drie jaar .

De heer Ampon zei dat als THAI niet betrokken raken bij de low cost maatschappijen het bedrijfsleven, die groeit met 10 procent en 20 procent per jaar , zal het zijn markten te verliezen.

Thaise en Tiger Airways op maandag ondertekenden een memorandum of understanding ’ Thaise Tiger Airways , voor 51 procent eigendom van Thaise en 49 procent van Tiger te creëren, om vluchten te exploiteren van de luchthaven Suvarnabhumi vanaf begin volgend jaar.bron:zoals altijd! http://www.bangkokpost.com

Thai Tiger to be predominantly Thai

**But foreign pilots, jets may be used initially **

Published: 5/08/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: Business

Thai Tiger Airways (TTA), the no-frills carrier created by Thai Airways International (THAI) and Singapore-based Tiger Airways, is entitled to use foreign-registered aircraft and overseas cockpit crew to start its flights in Thailand.

Officials of the Department of Civil Aviation (DCA) yesterday provided the clarification that defuses one of the issues raised by critics of the THAI-Tiger deal that was announced on Monday.

Critics charged that the use of Singapore-registered aircraft and cockpit staff to enable TTA to get off the ground initially would be tantamount to offering domestic air traffic rights on a silver platter to a foreign airline.

They said TTA was going through the same “mistake” that was made by Thai AirAsia about seven years ago when the low-cost carrier initially deployed Malaysian-registered Boeing B737-300s and foreign pilots, borrowed from its parent AirAsia based in Sepang, to fly Thai domestic services.

Critics said most countries around the world, including the US, zealously reserve their domestic air traffic rights for locally owned carriers.

According to DCA regulations, a startup airline in Thailand is allowed to use foreign-registered aircraft as well as foreign pilots to fly domestic routes for up to one year, after which it must have Thailand-registered aircraft and be manned by Thai pilots.

TTA can be regarded as a “Thai airline” if it has no less than 51% Thai ownership with the maximum of 49% foreign holding, thus entitled it to be legally excused.

Under the memorandum of understanding signed on Monday, the Thai flag carrier and the airline’s provident fund hold 51% in TTA and 49% by Tiger Airways Holdings.

Tiger Airways in turn is owned 33.7% by Singapore Airlines and others including the family which founded the Irish low-cost airline Ryanair as well as Dahlia Investment, a wholly owned subsidiary of Temasek Holdings (Pte) Ltd, the Singaporean government’s investment arm.

The permission to temporarily use foreign aircraft and cockpit staff is meant to facilitate a startup carrier in Thailand to be up and running quickly but on the grounds that it intends to utilise Thai elements in a given time, DCA officials pointed out.

It is almost certain that the aircraft to be deployed by TTA, the single-aisle Airbus A320 jets, will be Singapore-registered because they will be leased from Tiger Airways, currently operating 19 such aircraft. It is also likely the aircraft would be initially flown by foreign cockpit staff before Thais are phased in.

Chokchai Panyayong, THAI’s executive vice-president for strategy and business development, said yesterday TTA intends to have Thai nationals flying the jets when they get off the ground in the first quarter of next year.

Recruitment of Thai cockpit staff and other personnel including the chief executive of TTA will be made in the next two months or so when the airline’s business plan is finalised, he noted.

“It (TTA) will have a considerable Thai presence because the airline will be largely controlled and run by Thais,” he told the Bangkok Post.

Three out of the five directors in the new airline will be nominated by THAI, with the firm’s chairmanship being held by THAI.

Tiger Airways group president Tony Davis and Ryanasia principal Declan Ryan will also sit on the board of TAA as the nominees for Tiger.

DCA officials said TTA, set up to fight off Thai AirAsia’s growing dominance and to tap fast-growing budget air travel demand, has not yet approached the department for registration, traffic rights and route allocations.

Any licensed airlines are free to operate trunk routes domestically, such as Bangkok to Chiang Mai, but are subject to allotments for international routes under air traffic right agreements between Thailand and foreign countries.

Tentatively, TTA planned to initially operate eight routes out of Suvarnabhumi Airport to Phuket, Chiang Mai, Kuala Lumpur, Penang, Macau, Chennai, Shenzhen and Phuket-Chiang Mai.

TTA plans to have five A320s in service next year with another five joining the fleet a year later.

Bron: Bangkok Post

Utmost efforts would be made to ensure that the new budget airline, Thai Tiger Airways, can begin providing services by next March, Piyasvasti Amranand, president at Thai Airways International (THAI), said on Tuesday.
THAI and Tiger Air signed a memorandum of understanding to jointly set up the new budget airline on Aug 2.
The two companies are now detailing the operational plan, including the leasing of aircraft and deciding and setting up both domestic and overseas routes, said Mr Piyasvasti.
“It is not necessary for Thai Tiger Airways to lease aircraft from Tiger Air. It can look for the needed planes from any airlines that offer the most suitable and the best deal.
"Thai Tiger also has no obligation to use the Airbus 320 as it is an independent airline,” he said.
He expected THAI and Tiger Air would be able to decide on a suitable person to serve as CEO of Thai Tiger by the end of September.
Mr Piyasvasti said Thai Tiger airwa ys would focus mostly on grassroots clients who have never travelled by plane and would concentrate on domestic and overseas routes served by its competitors, but the routes would not overlap with those of THAI and Nok Air, an affiliate firm of THAI.
“Thai Tiger Airways might open new routes, such as flights from Bangkok to cities in China and India,” the THAI president said.
He said that on Sept 2 Prime Minister Abhisit Vejjajiva will visit THAI headquarters and be briefed on general operation plans, aircraft being sought, issuing of debentures and other plans to raise capital.
“It is an ordinary visit to a state enterprise by the prime minister and he will not attend the meeting of board of directors of THAI,” said Mr Piyasvasti.

Bron: Bangkok Post

Theo