Nieuw TV Progamma = In Turkije

hoi Iedereen,

Hoop dat ik dit zo goed zet maar ff een tipje.
Op zondagavond om 20:15 heb je momenteel op NED 2 een 7 delige serie In Turkije.
Journalist Bram Vermeulen praat met de turken en reist heel Turkije door.
Op Uitzending Gemist kan je de eerste aflevering terugkijken.
Voor wie meer wilt weten over Turkije is dit wel leuk om te kijken.
De komende 6 weken dus nog op NED 2.

Hieronder ff wat info over de eerste aflevering:
Documentaireserie. Bram Vermeulen reist door Turkije, van Istanbul naar Van, van de Gouden Hoorn tot Iran. Een ontdekkingstocht door een land waarvan we alles al dachten te weten. Bram Vermeulen gaat op zoek naar de snelle veranderingen in Turkije, het land dat weigert nog langer de bedelman van Europa te zijn. Hij reist langs de grenzen van een land met een herwonnen zelfvertrouwen, van de Middellandse zee tot de sneeuw in het verre oosten, van de gesloten grenzen met Armenië tot de open zuidgrenzen met Arabische buurlanden waarmee Turken hun verloren banden weer aanhalen. In een reeks ontmoetingen praat hij over die veranderingen met iedereen die op zijn pad komt, van kappers tot schaapsherders, van studenten tot boeren die vissers werden, van regisseurs tot bouwvakkers die het door oorlog verwoestte buurland Irak weer opbouwen. Hij verkent de grenzen van het toelaatbare in een land waar minirokken en boerka’s naast elkaar leven. Een portret van een land dat zijn eigen grenzen verlegt. Afl.: De vader van de Turken. Mustafa Kemal Ataturk veegde de puinhopen van het Ottomaanse Rijk bijeen en stichtte in 1923 de moderne Republiek Turkije. Zijn hervormingen waren in alle opzichten een revolutie: hij verving de sharia met Europese wetten, scheidde geloof en staat en ruilde het Arabische schrift in voor het Latijnse. Daarmee maakte hij het grote verschil tussen Turkije en het Midden-Oosten. Ataturk is al 72 jaar dood en, hoewel Turken halsstarrig vasthouden aan zijn ideeën, staat zijn erfenis onder druk. Presentatie: Bram Vermeulen.

hallo,ten eerste wil ik zeggen dat ik nu 2 x naar het programma heb gekeken en het een leerzaam programma vind ondanks dat ik zelf turks ben hahah leer ik er nog veel van,nu zie je toch echt dat de turken daar in turkey heel anders zijn dat de turken hier (is mijn mening hoor)ook hun opvattingen en denkwijze en leefwijze is anders dan hier
ik vind ookd dat ik bram een compliment mag geven dat hij heel goed de taal beheerst petje af bram…ik kijk met plezier naar je docu.een kennis van me had me erop gewezen en heb zelfs bij programma gemist gekeken groetejs yurda
ga zo door:wereld:

Ik heb ook gekeken, vond t erg leuk om te zien, en weer wat bij geleerd over Istanboel.

Ik heb alle 2 de afleveringen gezien en vond het zeer interessant, blijf ook absoluut volgen

Heb ook alle twee de afleveringen gezien en inderdaad erg goede docu. Behalve Istanbul en kust niet bekend met Turkije, maar mooi hoe het in beeld gebracht wordt.

Ook inderdaad complimenten Bram! Ken hem van vroeger en vind het knap hoe hij na zo’n korte tijd in Turkije (was eerst correspondent in Zuid Afrika) zo goed de taal beheerst en zich rustig mengt tussen de mensen.

Aanrader; volgen dus.

helaas heb ik die van gisteren gemist.

volgende zaterdag (om 13.35u) is het de herhaling op Ned 2

Trl : als je thuis bent straks : via uitzending gemist…

heb ook de 2e aflevering gezien, zeer leuk om naar te kijken en leerzaam!

:dag:

Inderdaad erg leuk! En ook heel leerzaam… Bram zijn Turks kan ik goed bijhouden. Dus ik leer er nog van ook :wink:

Vanaf 21 april komt er op donderdagavond ook een serie over 5 Turkse gezinnen die zijn geëmigreerd.

hoi
je zei op 21 april komt een program over mensen wat geimigreerd zijn welke zender en hoelaat ,lijkt me ook heel intressant
gr yurda

Hoi,

Ben even nieuwsgierig, heb zelf net 2 afleveringen teruggekeken op uitzending gemist. Vind het zeer leerzaam, je leert echt een andere kant van Turkije kennen.
Zijn er nog mensen die dit nog steeds volgen?
Volgende week gaat Bram naar Antalya, een bekend gebied voor velen van ons!

Groetjes Kim:dag:

Kim : ik volg het nog steeds en uiteraard kijk ik uit naar de uitzending van volgende week over Antalya !

Ik werk eigenlijk altijd op zondagavond… dus ga vandaag eens kijken op uitzending gemist…:wink:

ik kijk het ook nog steeds. zeer interessante aflevering van gisteren over de stuwdammen. vind het zo mooi hoe hij iedereen aan het woord laat, voor en tegenstanders en dit redelijk ‘ongekleurd’ in beeld brengt. gewoon alle kanten van het verhaal zonder trucs of wat dan ook. prachtige docu

@Bloem, ben het helemaal met je eens, en ik (en mijn man) vinden het gewoon superleerzaam om te kijken!

@Beppie: heb je inmiddels teruggekeken op uitzending gemist?

Gr Kim:dag:

owh jammer… vanavond niet volgens mijn online tv-gids…? wat jammer, had me er soort van een beetje op verheugd…

owh logisch, de docu bestaat maar uit 7 delen.

hier alle afleveringen terugkijken
http://programma.vpro.nl/inturkije

Ik wou al zeggen… ik heb vorige week het laatste deel gezien vanuit o.a. Konya en Antalya.

Ik heb ervan geleerd en van genoten . Prachtige documentaire.

Helaas in het alweer voorbij maar een mooie serie en zeker veel geleerd!
Een andere kijk op Turkije en ook zeer goed gepresenteerd.

groetjes Kim