even voorstellen
Zander uit belgie
24jaar
gek van reizen maken , cultuur, natuur, mens,muziek omgeving en elementen die het leven aangenaam maken.
ik weet niet goed waar te beginnen eerlijk gezegd
de allereerste “reis” was met men ouders naar mallorca waneer ik 5-6 jaar was
hotel en toerisme en geen flauw benul wat er te beleven viel buiten het zwembad en het strand.
2e reis was op mijn 10e naar hurghada egypte om te gaan “duiken” die ik de dag van vandaag nog altijd even leuk vindt
3e reis was turkije bodrum " die trouwens niet echt voor mij is weggelegd vindt het gewooon geen zo’n spannend land
3e reis was terug naar egypte sharm el sheik om te gaan duiken, ben dan door getrokke richting cairo om cultuur te zien en luxor om de graven van faraos te gaan bekijken in abu simbel
4e reis was wanneer ik 16 jaar was richting thailand phuket, koh samui, koh pagnang, pataya, chiang mai,changwat phrae lampang, bangkok, etc etc en verdere streken van dit land vanwege mijn passie thaibox en de thaise cultuur, nu moet ik wel toegeven ondanks de mooie natuur en cultuur is thailand wel serieus toerisme land aan het worden ( eigen mening)
daar ben ik eerlijk gezegd voor de allereerste keer naar toe gegaan met een vriend met goedkeuring van mijn ouders om het land te verlaten
sindsdien is thailand zo een ritueeltje geworden om er ieder jaar wel eens te passeren
en ben ik een beetje blijven plakken in azie om te reizen
ben verder al naar zuid afrika geweest om vrienden te bezoeken die in cape town wonen , fascinerende streek
daar had ik mijn eerste ervaring met “great whites” te zwemmen waar ik de dag van vandaag nog altijd door gefascineerd ben
aan mijn 18e ben ik nog eens uit vrije wil met mijn ex vriendin richting egypte vertrokken
een hotelvakantie gedaan
en zijn wij met atv quads gaan trekken in de woestijn voor een week en zijn we daarna de sinai berg gaan beklimmen en het klooster gaan bezoeken aan de voet van de berg gelegen waar "mozes de brandende struik zag "
allemaal zeer leuke ervaringen
later ben ik dan eens tijdens mijn verlof periode naar indonesia geweest , lombok en west kalimantan ( sintang , sekadau, sanggau)
ben gefascineerd door jungle, bergen , water , kraters, vuur , aarde, en alle natuur elementen en primitief leven
ik laat mij in iedere streeek " steriel" tatoeeren als aandenken en ben gefascineerd door de stijlen die er gebruikt worden
mijn lichaam is van kop tot teen getatoeeerd maar dat wil niets zeggen “dont judge a book by its cover”
ze vertellen mijn verhalen en ervaringen
aan mijn 22e ste ben ik vrijwilligers werk gaan doen voor the green lion in china via travelactive.nl, en heb ik met panda beren gewerkt als dierenverzorger wat zeer aangenaam was , heb ik les gegeven in chengdu en yangshuo en shanghai aan kid’s die engels willen leren op vrijwillige basis en heb ik in een chinees restaurant gewerkt wat voor mij een serieuze hell was ondangks de grote taalbariere
ik heb nu hier en daar wel wat chinees leren opvangen enzo maar toch een zeeer moeilijke taal om aan te leren om dan nog maar te zwijgen over de karakters van het chinees schrift
in china heb ik sichuan provincie bezocht, jiangxi, hunan, fujian, hongkong, bejing en shanghai,
jaar daar op ben ik in borneo 'sabbah geariveerd en in tinangol een project gaan doen om hutten te bouwen voor de locale bevolking , ben ik les gaan geven aan kleuters van 4-6jaar en straatkindjes
prachtige ervaringen allemaal en het verandert je kijk op alles eenmaal je armoede gezien hebt
ik ben mantanani gaan bezoeken prachtig eiland en zeer interesant voor de duikers
heb ik daar en padi brevet afgelegd
ben mount kinabalu gaan beklimmen daar zeer intens maar doenbaar
in bongkud ben ik ook een project gaan doen om een local comunity center te gaan helpen opbouwen met een groep studenten
was de oudste van een groep van 36 mensen maar was allemaal zeer aangenaam
nu ben ik reeds trug een paar maand in saaie koude belgie
mijn fotos van mijn reizen aan het bekijken
maar ik heb trug plannen voor 2014 2015 en ben ik trug gaan rondtrekken voor lange periode, ik heb namelijk al mijn bezittingen verkocht
auto, huis, meubels, en ben terug bij mijn ouders gaan wonen, ik heb nu een mooi kapitaal gespaard om toch maar trug de natuur in te kunnen en cultuur te gaan spotten ver afgelegen van de beschaving en comfort
nu in december de 20ste vertrek ik richting india, new dehli, ga ik door naar agra, en zak af naar goa
daarna vlieg ik over naar nepal om mij te laten tatoeeeren,
vervolgens in die 2jaren volgt, laos,vietnam, cambodja, indonesia, malaysia, java, lombok, bali, borneo, filipijnen, papoea new guinea, taiwan, japan, en china tot de grens van mongolie, en daarna vervolgens zak ik terug af richting borneo waar ik werk geregeld heb op voor 2016
ik heb ondertussen in die jaren tijd zeer mooie fotos getrokken met een handi camera van sony HDR-CX200 5.3 megapixels met een extended zoom van 30 x met een carl zeiss lens
heb hier echter niet echt ervaring mee hoe de lens enzo in elkaar zit maar heb een gevoel dat ik hier talent voor heb e wil mij hier wel in verdiepen aangezien ik zo lang op reis ga om toch zeer speciale plaatjes te kunnen maken
het zijn allemaal doordachte serieuze plannen en beslissingen zijn iet altijd even gemakkelijk te maken op gebied van vriendschap die je achterlaat
ik weet eerlijk gezegd nog niet direct in hoever ik zal terugkeren naar europa , maar dat zijn zorgen voor later
live, love, laugh, en geniet van het leven want je leeft maar 1 keer en ik hoef daarom geen 40 jaar te worden als ik maar geleefd heb !!!
I’ve known what’s true from the start, burned in my mind, written on my heart
Watching those who did not last
Doubt brought them down, sinking fast
Memories of past mistakes
Broken promises, bad choices made
Trying to use them to change my course
Hoping not to give up and give you more
Your plan to decieve will never defeat me
Trying to bring me down
You can’t compare to what I’ve found
The course that we’ve set we know we’ll never forget
We will stay unsinkable