Nieuw concept hostel

Hoi Hoi,

Ik ben bezig met het opzetten van een nieuw hostel. En vroeg me af of jullie me kunnen helpen met een aantal vragen. Eerst zal ik het concept even uitleggen :slight_smile:

Het is een hostel gericht op de nieuwe backpackers, de 50 plussers die houden van reizen en nieuwe mensen ontmoeten, op zoek naar avontuur (bijvoorbeeld na een scheiding, het verliezen van een partner, werkloos bent geraakt of als je net met pensioen bent) en de bewuste 20 plusser die meer wil dan alleen maar feesten op vakantie, culturen wilt ontdekken, in de natuur wilt zijn. Mijn Oma is de inspiratiebron zij reist veel en ontmoet door heel Europa mensen, blijft geinspireerd en nieuwsgrierig naar andere culturen.
Degenen die er werken zijn 50 plussers met een interesse voor reizen, daarnaast werken er ook vrijwilligers die de activiteiten organiseren met de toeristen en stadsbewoners. Zoals lezingen, stadswandelingen, kookavonden, zodat de kennis en ervaring gedeelt kan worden.
Comfort en hygiene is als basis erg belangrijk in het hostel. Het zit tussen een hotel en hostel in, een soort poshtel. De gezamelijke ruimte is een plek in het hostel waar veel te doen is en te ontdekken. De kamers wil ik zo simpel mogelijk houden, met twee persoons bedden, een badkamertje, een nachtkastje en een stoel waarin even gerelaxt kan worden.

De kern van het hostel is in het kort:

  • netwerk voor reislustigen
  • betekenisvolle werkplek
  • verbinden van generaties
  • kennis en ervaring delen

Ik wil het hostel eerst in Nederland opzetten en later een netwerk creeeren zodat meerdere hostels geinspeerd kunnen worden en dat het concept in heel Europa en misschien wel de wereld overgenomen kan worden :smiley: maar dat voor later :wink:

En dan nu de vragen:
Vind je het een leuk idee? Of juist helemaal niks? Zou je zelf in het hostel slapen? Zou je het aanraden aan anderen? Wat mist er volgens jou? Wat vind je helemaal top aan het idee?

En zou ik je mogen benaderen om nog meer vragen te stellen?

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie reacties :smiley:

Groetjes, Manon