niet naar flamingo eiland

Ik ben 2 jaar geleden in Djerba geweest. En heb ook een excursie gedaan, naar flamingo eiland. Er was werkelijk nix aan. Ten eerste er zijn geen flamingos wat de naam doet vermoeden. Daarnaast, is er nix op dat eiland, niet eens parasollen, dus je verbrand levend. Geen palmbomen, gewoon een stuk woestijn op zee. Misschien is het nu een beetje veranderd, maar ik heb me dood verveeld daar, nix te zien, saai en zonde van je geld!

De excursie naar het Flamingo eiland moet je zien als een gezellig dagje uit. een tochtje op zee en een bbq op het “eiland”. Het is niet de bedoeling er iets van op te steken, daar zijn andere excursies voor. Flamingo’s overwinteren op Djerba en dan mogen mensen daar niet komen, dan is het eiland voor de Flamingo’s. Parasols zijn er niet , maar wel rieten hutten waar je uit de zon kunt gaan zitten als je dat mocht willen. Verder geeft de bemanning van de schepen een leuk staaltje animatie weg. Men verteld hoe een vakantieganger uit verschillenden landen zich gedragen op Djerba, gelukkig komen zowel de Belgen als de Nederlanders er erg goed vanaf.

Maar smaken verschillen natuurlijk. Echter je reisleider kan je precies vertellen wat je wel en niet kunt verwachten bij de diverse excursies.

Gr.
Marianna