Er is een nieuwe verkiezing om te bepalen welke prachtplekken in de wereld zich wereldwonders mogen gaan noemen. Wil je jouw stem laten horen, ga dan naar New 7 Wonders of the World.
keuze idd erg beperkt maar zo al meer dan moeilijk genoeg!
ikke ben een beetje bevooroordeeld vanwege mijn klassieke achtergrond… maar erg leuke site en een leuk idee!
Beetje moeilijk kiezen omdat ik ze nog niet allemaal heb… Dan blijven er maar 8 over…
De keus is gevallen op de Chinese muur. Een prachtig monument, zo groot. Heerlijk om km lange trekkings over te maken, heuvel op en heuvel af. Soms op handen en voeten, soms over (te) mooi gerestaureerde stukken.
Maar mijn echte favoriet staat er niet bij: de Borobudur in Indonesie.
de chinese muur in china,
petra jordanie
colloseum rome-italie
machhu picchu in peru
chichen itza in mexico
christus beeld in rio de janeiro- brazil
tai mahal -india
Is er ook iemand die van plan is deze WERELDWONDEREN te gaan bekijken?
Ik heb er al twee gehad en wil graag de andere ook zien!
Wie wordt mijn reisgenote??
Vriendelijke groeten, Els.
Ik kom helaas nog niet verder dan de muur, en die heb ik eigenlijk ook nog maar half gezien, het was mistig :(. Dus waarschijnlijk ga ik later dit jaar nog een 2e poging wagen.
Ik denk dat “the wonders of the world” niet altijd iedereen zal aanspreken. Om zulke plaatsen te bezoeken moet je soms al heel ver reizen en voldoende geld er voor over hebben. Als ik naar de 7 wonderen kijk dan zou ik het meeste geinteresseerd zijn in Peru…lijkt me geweldig om dit te zien. Verder zijn ze wel allemaal erg mooi, maar of ik er naartoe zou willen reizen? Dit is natuurlijk iets heel persoonlijks.
In mijn ogen zijn de “Canadese Rocky Mountains” mijn nummer 1 van de wonders of the world :D…jammer dat deze er niet tussen stonden)!
De enige die ik gezien heb is Machhu Picchu in Peru. Was zeer indrukwekkend! In de rest ben ik niet echt geïnteresseerd, maar mocht ik ooit nog één van deze landen bezoeken, wellicht dat het er dan toch nog van komt de overige wonderen te aanschouwen.
tja
een hele tijd terug kon er genomineerd worden en toen is ie niet geselcteerd en nu dus ook niet verkozen…
misschien als er over 10 jr weer z’n verkiezing is…
ik kan zelf ook nog wel mooie ‘wonders’ bedenken, maar goed…
de taj mahal in india is echt schitterend telkens als ik weer foto’s zie die ik zelf gemaakt heb wordt ik weer geraakt…
jammer dat het originele plan van een zwarte taj mahal aan de overkant niet is doorgegaan want dat zou het nog indrukwekkender maken…het verhaal eromheen vind ik ook errug mooi
@bloem29: Ik kan het niet laten en ik weet wel dat het een beetje off topic is, maar ik wil je een schitterende reis naar Azie toewensen! :chin: Geniet er vooral van en hopelijk kan je jezelf herontdekken!
kan nu dus een nieuw wonder wegstrepen
ben dus op de chinese muur geweest en het was cker mooi, maar ook erg gewoontjes
dacht dat het meer ‘historisch’ zou voelen of ‘groots’ maar het was vooral erg warm, vermoeiend en weinig zicht
desalniettemin erg mooi, maar toch, heb mooiere dingen gezien op mijn reis!