Hallo allemaal en in het bijzonder donateurs - Ik weet dat ook via deze weg donaties hun weg hebben gevonden naar mij. we tikken al bijna de 4000 euro aan en alles blijft natuurlijk op mijn facebook te volgen. De 4 doelen, nepalshare, panepal, sapana village crew en de regio Palanse blijf ik (jullie) dan ook steunen. Van dit geld is voedselhulp, tenten en medicamenten gekocht die vele mensen hebben geholpen. In Palanse hebben wij, via aankoop bemiddeld door sapana, via kathmandu en bhaktapur, nu bijna 60 gezinnen direct kunnen helpen aan tentzeilen waardoor zij in ieder geval minder last hebben van de moesson regens die het land nu teisteren. Nepal is al weer oud nieuws maar het leed blijft enorm en dagelijks blijven er slachtoffers vallen. Er zijn nog steeds gebieden die geen enkele hulp hebben gekregen. Waar helden als Max Khatri, indira ranamagar, sanjog thapa en Dhruba Giri zich 24 uur per dag, 7 dagen per week voor inzetten. Alleen of met hun teams. Donaties blijven dus hard nodig. Donaties direct op de plaats van bestemming blijven hard nodig. PM mij of zoek mij even op facebook voor meer info of actuele info. Nogmaals bedankt en vergeet Nepal niet … Herman Atsma
Hartstikke mooi hoe je er mee bezig bent Herman!
Het bureau waar ik trekkings voor doe soms heeft een apart nummer voor de trekking agency in Kathmandu waar we mee samen werken. Iedere euro wordt verantwoord en op facebook kan ik de verrichtingen netjes volgen. Ik zie mij bekende gidsen en dragers met ondersteuning naar hun dorpen gaan met vrachtwagens vol hulpgoederen etc. Dat maakt doneren voor ieder toch iets vertrouwder, wanneer je ziet wat er mee gebeurt en (in mij geval) ook nog ziet dat er mensen en dorpen worden geholpen waar je persoonlijk iets mee hebt.
Wat positieve berichten over Nepal kan voor de reislust geen kwaad…
en van toerisme moet Nepal het hebben… …
En van de buren, India heeft een miljard toegezegd voor de wederopbouw
mooi, kunnen ze de electriciteit een keer terug betalen die ze van de Nepalezen hebben gepikt ![]()
Hoop dat ze hun toezegging waarmaken zonder er iets voor terug te willen