Negen maanden Azie

Beste Medereizigers,

Mijn naam is Anne (28). Ik heb in januari mijn baan opgezegd om 9 maanden door Azie te gaan reizen. Tijdens deze reis wil ik ontwikkelingsprojecten bezoeken. Want het uitendelijke doel is een baan als ontwikkelingsmedewerker.

Afgelopen november ben ik naar Laos geweest om te onderzoeken of ik daar kon gaan werken. Helaas was dit qua visum nogal lastig.

Dus mocht je nog leuke projecten weten die ik zeker moet bezoeken, laat het weten.

De landen op mijn lijstje: China, Tibet, Nepal, Thailand, Maleisie, Indonesie, Cambodja, Vietnam en Laos.

Groetjes, Anne

Hallo Anne, welkom op Wereldwijzer!

Wat goed dat je je droom achterna gaat. Heb je daarvoor al het Azie Forum ontdekt? Daar kun je de links van de landen vinden die je wilt bezoeken. Je kunt ook een kijkje nemen op het Wonen en Werken in het Buitenland Forum. Veel plezier met de voorbereidingen en met je werk in Azie.

Groetjes, Leontien

Ik ben me nog aan het orienteren wat ik precies wil en ik zit nu ook aan zoiets te denken. Een reis combineren met ontwikkelingswerk of ander (vrijwilligers) werk met dieren en mensen. Azie lijkt me zeker wel wat, maar Australie trekt me ook. Daarnaast zit ik te denken om (met anderen) naar Schotland en Ierland te gaan en ruines, krachtplaatsen, enz te bezoeken en wildkamperen, enz… Liefst het werk vinden wat ik in Nederland niet kan vinden met wat ik wil en daar voor een tijdje blijven en zo in onderhoud te kunenn voorzien. Het is mijn eerste reis, dus heb nog geen ervaring in reizen, enz. Hoe groot is de kans dat je uberhaubt werk vind in Azie en hoe groot de kans dat je ontwikkelingswerk of ander idealistisch werk (om het zo maar te noemen) zoals met dieren, mensen, natuur of iets met technniek vind? Moet je echt veel papieren en diploma’s daarin hebben of kijken ze gewoon wat je allemaal in je mars hebt en wat je allemaal kan? Ik heb LTS mechanische techniek, MBO plantenteelt en HBO Plattelandsontwikkeling (niet afgerond).

@Leontien Dank je voor de tips! Ga meteen kijken.

@Dingeman Mijn ervaring is dat men vooral kijkt naar werkervaring, al kan een diploma afhankelijk van het land wel handig zijn voor het verkrijgen van een werkvisum. Ik zie dat je oa een agrarische achtergrond hebt, dit is zeker een plus. Er zijn veel projecten op dit gebied. Je kan via internet veel vinden over vrijwilligerswerk en ontwikkelingswerk.
Succes met je tocht!

Groeten Anne