Nederlandse vrouwen in Surrey?

Hallo, ik woon sinds begin 2008 in Cheam, Surrey. Het was voor mijn vriend geen optie om naar Nederland te komen ivm zijn werk. Ik heb in Nederland altijd gewerkt met veel mensen om mij heen (heb Communicatie gestudeerd) maar hier in Engeland had ik eigenlijk geen clue wat ik wilde gaan doen dus heb hier een eigen bedrijf opgestart. Leuk, maar wel een meer solitair bestaan! Ik verkoop online sieraden die ik zelf ontwerp/maak, prachtige zijde/cashmere pashminas en bijzonder mooi handgemaakt papier uit India. Ik heb me 2 maanden geleden ook ingeschreven bij 2 castingbureaus en klus wat bij als een “extra” voor films, adverts etc. Meer over mij kun je vinden op mijn website. Ik ben 43 jaar en zou het leuk vinden om andere nederlandse vrouwen te leren kennen hier in Surrey. Misschien kunnen we eens koffie of een wijntje drinken met elkaar en weer even lekker in het nederlands kletsen?
Hartelijk groet, Maaike (Laurine is mijn tweede naam).

Dat is toevallig, ik woon ook in Cheam!

Zit daar tijdelijk bij de ouders van mijn vriendin tot ons huis in Ashtead klaar is :slight_smile:

Zit me eens even te verdiepen in deze site en alle topics. Voorbereiding en voorpret voor onze verhuizing naar Woking (januari 2010) en zie dit forum. Hoe bevalt het jullie in the UK???

Hoi Chantal,

Goh, spannend of niet? Wat is de aanleiding voor jullie verhuizing naar Engeland, als ik vragen mag? Het bevalt mij erg goed in Engeland, al moet ik zeggen dat ik mijn familie en vriendinnen soms erg mis hier. Gelukkig is Engeland niet zo ver en komen mijn vriendinnen af en toe over en ik ga toch zeker een keer per 3 á 4 maanden naar Nederland om mijn ouders en vrienden te bezoeken. Mijn vrienden vinden het altijd erg leuk in Engeland. De omgeving van Woking is prachtig en mijn partner en ik maken regelmatig een country walk daar in de buurt. We gaan niet zo erg vaak naar Central London maar soms pakken we toch een keer een zondagmiddag of zo om lekker te wandelen langs the South bank, (gaan dan ook altijd even lang The Tate Modern, even kijken of ze nog een of andere (bizarre) expositie hebben. Van de zomer zijn we ook nog leuk een keer naar Regent Park geweest (kleedje mee, boekje mee), leuke (jazzy) band speelde daar. Er is zoveel leuks te doen en moois te zien hier…

Hartelijk groet, Maaike

Heeeeeeeeel spannend!
Mijn man gaat voor het bedrijf (waar hij hier in Breda al 8 jaar voor werkt) als expat naar Engeland. Zijn werk is in Windsor, maar in Woking staat de school waar onze oudste zoon (4 jaar) naar toe zal gaan. Daarom gaan we daar ook op huizenjacht. Ik heb er erg veel zin in moet ik zeggen. Een nieuwe omgeving, nieuwe mensen en inderdaad; de omgeving ontdekken. Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Jij bent voor je vriend naar Engeland gegaan begrijp ik? Wat goed dat je een eigen bedrijfje hebt opgezet! Ik weet ook nog niet of ik überhaupt werk ga zoeken. We hebben drie kids (jongste is nu 6 weken en oudste is 4) dus laten we eerst de boel maar op orde hebben en dan zie ik wel verder. Ik heb nog niet op je site gekeken, maar zal dat zeker doen! Heb je al veel reacties (misschien mailtjes die niet op dit forum te zien zijn) gekregen op je topic ‘Nederlandse vrouwen in Surrey’?
Moet zeggen dat ik erg blij ben met alle tips die her en der op deze site gegeven worden! Praktisch, maar ook goed om de positieve (en soms negatieve) dingen te lezen! Groetjes

Hoi Chantal,

De beste wensen voor 2010! En mijn excuses voor my late reply! De laatste maanden van het vorige jaar waren erg hectisch en het is er bij ingeschoten om je terug te malen, sorry,sorry!

Dit wordt een spannend jaar voor jullie want als ik het goed heb begrepen verhuizen jullie deze maand naar Engeland? Hebben jullie iets leuks gevonden? De kinderen zullen het ook wel spannend vinden. Maar ze zijn nog jong en zullen vast snel wennen.

Je vroeg me of ik nog meer reacties heb gekregen en ik moet zeggen dat het me tegenviel. Er was nog een man die schreef dat hij ging verhuizen om bij zijn Engels vriendin te zijn. Nav mijn zoektocht vond ik ook nog een vrouwenvereninging van Nederlands vrouwen in Surrey, maar nee, daar vind ik mezelf toch nog te jong voor (en te hip :)). Deze vrouwen gaan samen naar het museum en ze bezoeken gardens etc. Niet dat ik niet van musea en mooie tuinen hou maar volgens mij zijn ze allemaal minstens 50+!

Het is meer dat ik het gewoon leuk zou vinden om af en toe gezellig wat te drinken met elkaar en in het Nederlands te praten/kletsen. Hoe je het ook wendt of keert, Engelse meiden/vrouwen zijn toch anders dan dat Nederlandse vrouwen zijn. Met Nederlands vrouwen deel je de Nederlandse cultuur, de taal etc. Ik heb al wel wat Engelse vriendinnen opgedaan maar dat is allemaal nog zeer oppervlakkig. We gaan af en toe eens uit eten of wat drinken samen.

Ik ben dus wel erg blij dat internet bestaat en we kunnen gratis bellen naar Nederland. En het is ook zo fijn als mijn Nederlands vriendinnen eens komen logeren. Afgelopen Oktober had ik nog een vriendin over met haar dochtertje, dat was echt super. En in December ben ik nog een week naar Nederland geweest.

Jouw voordeel voor het maken van nieuwe contacten is dat je kinderen hebt. En als die naar een nursery of school gaan leer je natuurlijk andere moeders kennen.

Ik geef je in iedergeval mijn email adres en mijn mob.tel. nr… Mocht je eens zin hebben om te gezellig te praten of wat te drinken laat het me weten. But no pressure!

Sterkte met de verhuisperikelen!

Groetjes, Maaike
mlvlam@hotmail.com
mob: 0044 (0)789 468 3493