Ik ben op zoek naar nederlandse bedrijven die gevestigd zijn in spanje met name aan de Costa del Sol!
Weet iemand misschien adressen of sites voor mij, want ik ben dus op zoek naar werk in Spanje.
Wie hier meer over weet laat het me weten, ik ben druk op zoek!!
Beste Rosita,
Wat voor soort bedrijven? Ik bedoel, “Nederlandse bedrijven” is een beetje algemeen. Zoek je een managementfunctie op het hoofdkantoor van Ahold of een baantje als serveerster in een restaurant? Als je wat specifieker kunt zijn, kan ik je misschien wel op weg helpen.
Bedankt alvast voor je reactie.
Ik zoek met name iets richting kantoorkant.
Ik ben nu hier in Nederland ook werkzaam op kantoor.
Het liefst omgeving Granada!
Misschien weet jij een aantal sites of kan je me verder helpen.
Bueno, Granada is niet bepaald de Costa del Sol, en een kantoorbaan bij een Nederlands bedrijf in de buurt van Granada… pff, dat zal niet gemakkelijk worden. Waarom dan bij een Nederlands bedrijf, als ik vragen mag? Spreek je geen Spaans? Ik ben bang dat ook een Nederlands bedrijf dat hier zaken doet, wel degelijk beheersing van de spaanse taal zal vragen.
Maar goed, kijk op de Links-pagina van mijn site “Wonen in Andalucía” op http://geo.ya.com/cazallasierra. Daar vind je misschien wel wat links die je verder kunnen helpen.
Que tal?!
Ik spreek nog niet echt vloeiend spaans, daar ben ik nu hard mee bezig, en ik ga in sept ook een spoedcursus volgen.
En ja de reden waarom een Nederlands bedrijf, dat weet ik eigenlijk niet, als ik me spaans onder controle heb dan zou een spaans bedrijf ook geen probleem zijn natuurlijk!
Ik hoop in ieder geval dat het allemaal gaat lukken.
Ik ga zometeen over een paar uurtjes naar Granada voor een weekend om me vriend te zien!
Dus ik ga dit weekend even lekker genieten en dan gaan we a.s maandag weer verder op zoektocht!
Ik hou je zeker op de hoogte van me voortgang, en alvast bedankt voor je reactie en je hulp!!
Ik kwam via google op jullie leuke interactie terecht… Het is al een beetje oud zie ik, maar no pasa ná!! Ik ben ook op zoek naar werk ik Sevilla… ten minste; ik ben de opties aan het bekijken. Ik wil erg graag in Sevilla (of omgeving) gaan wonen, maar eerst moet ik mijn studie afmaken in Nederland… In de tussentijd wil ik deze zomer graag in Sevilla gaan werken (misschien iets toeristisch waarin ik mn talen een beetje kan oefenen…) en ook wil ik graag nog stage gaan lopen…
beste tip is gewoon naar Sevilla gaan en je inschrijven bij uitzendbureaus en de kranten kopen. Dat hele internetgebeuren om werk te zoeken vanuit Nederland dat werkt niet, hier heen komenenwerk zoeken, cv´s uitdelen net als je in Nederland zou doen dat is de manier. Heb hier in Malaga een kantoor en kan me er niets bij voorstellen dat ik iemand zou aannemen zonder die persoon ook maar 1 keer te hebben gezien / gesproken. En spaans spreken, denk dat dat ik een zogenaamd Neerlands bedrijf zal zijn??? Wel mijn clienten zijn toch wel degelijk spaans en spreken niet bepaalt nederlands. Dus realistisch zijn en blijven en je niet ee laten sleuren met films als costa. En dan is het allemaal best te doen. TIP: Granada is weinig of geen werk voor buitenlanders. Malaga, volop werk te vinden als je niet kieskeurig bent wat je eerste baantje moet zijn.
Misschien is dat ook wel het beste… we hebben met spanjaarden te maken he?! Maar; ik ben nu alleen nog de opties aan het bekijken… Overigens: mocht ik met iemand/een organisatie in contact komen, dan is een vlucht snel geboekt hoor! De reden waarom ik het bij een nederlands bedrijf zou proberen, is eigenlijk precies omdat ik dan denk een grotere kans te maken aangenomen te worden… Mijn spaans is echter wel degelijk goed genoeg om met klanten en andere werknemers te communiceren. Bedrijfstaal Spaans is namelijk onderdeel van mijn studie… Nou, in ieder geval… je hebt een berichtje in je inbox…
Nadeel van een baan zoeken bij een Nedrlands bedrijf is dat je dan 1 van de veeeeeeelen bent die dat hopen te bemachtigen vanachter hun computer in Nederland.
Als je spaans op een redelijk niveau is dan heb je denk ik betere kansen bij de normale spaanse bedrijven.
Maar we zijn in contact, zag je mail en kletsen later dit weekend verder.
Hallo!
De mail is al van heel lang geleden maar ik ben het zo is aan het lezen en ik vraag me af of u mij misschien verder kan helpen.
Ik ga emigreren naar de pronvincie Malaga maar dit kan niet zonder de zekerheid van een baan
Dit omdat ik alleenstaand moeder ben van 2 kinderen en uiteraard mijn huur e.d moet kunnen betalen
Ook zal dit mijn enige inkomsten bron zijn, vandaar dat ik dus toch al vanaf Nederland aan het zoeken ben
Ik heb een baan een huis en een school nodig voor de kinderen
Verder ben ik 30jaar, van beroep 14 jaar kapster waarvan 4 jaar als bedrijfleidster
Ik ben natuurlijk bereid ander werk te doen
Ik spreek Engels heel goed, Spaans en Duits redelijk en Nederlands is mijn moedertaal
Ik hoop dat u me verder kan helpen al is het maar met een aantal tips of e.v.t een baan
Mvg Gabriella van den Berg
Hey, ik ben voorlopig nog steeds niet verhuisd naar Spanje (mijn vriendin is Spaanse, maar voorlopig houdt de crisis me tegen om de stap te zetten), maar ik kan je zo al zeggen dat het quasi onmogelijk is om vanuit België of Nederland ginder een job te vinden. Ik wil je illusies niet doorprikken, maar het is zo al moeilijk genoeg momenteel om ginder werk te vinden en vanop afstand lijkt het me helemaal onmogelijk (tenzij je enorm veel geluk hebt om ginder via hulp ter plaatse iets te vinden).
Ga er heen op vakantie en als je je beroep als kapster wilt behouden, ga dan alle kapsalons af of ze iemand zoeken. Als er 1 twijfelt kan je altijd aanbieden een ochtend wel gratis te willen werken. Je kan ook onderzoeken of er in een bepaalde buurt weinig kapsalons zijn en er zelf 1 beginnen. Dat laatste is wel een grote gok.
Wie niet waagt, wie niet wint.
Dus ga er heen voor vakantie en ga op onderzoek uit ter plaatse.
Succes.