Je hoeft niet in Turkije te wonen om een beheerder te zijn. 10 jr geleden kon je een redelijke woning gemeubileerd huren voor 250 dollar… hoe dat nu is weet ik niet daar ik daar al een tijd geen info over gehad heb. Hiervoor is Franka er, van Wonen en Werken in Turkije. Zij is makelaar in Turkije.
Mocht u nog vaker deze lastertaal op dit forum voeren zal ik die reacties van u weghalen. Er is hier een regel: RESPECT!!!
Derhalve ook de tekst weggehaald, zo wordt hier niet over en tegen elkaar gesproken
Beppie: zeer goed geschreven over de hele lijn.
Candan: ook jij ziet het goed, de info is veel te oppervlakkig, en geeft niets concreets.
Ertan: als je geloofwaardig wil overkomen, zal je toch andere taal moeten gebruiken.
Koen: niet alleen lezen wat je wil horen, Mexx heeft gelijk. En daarbij ,een huurprijs geven tuss.
250 en 550, maar in de zomer een beetjes duurder…Zo voorspellen ze hier ook het weerbericht. Vandaag een beetje zon met hier en daar wat regen en mogelijk nog wat vorst…
Daarom proficiat dat je als forumbeheerder durft te zeggen hoe het echt zit. Turkije is als toerist heel anders dan als je er woont of werkt.
Precies, het klinkt allemaal leuk en aardig, maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet!
Als je dan echt zo graag in het buitenland gaat werken, dan kun je beter voor bijvoorbeeld een Nederlandse reisorganisatie gaan werken (Oad, Neckermann etc) dan kun je er gewoon van op aan dat het goed gaat!
U bent helemaal vrij om te kiezen waar u wilt werken,gelukkig zitten we niet in een bananarepubliek.
İk heb gezegd wat ik wilde zeggen. İk vind het alleen jammer van al die negativiteit, want dat was gewoon niet nodig.
İk bedank wel iedereen die al positief gereageerd hebben.
vr gr Ertan
p.s. weet iemand de exacte huurprijs van een woning in Amsterdam?
Hallo ik ben ayse,en heb een Nederlandse man,ik ben nieuw lid op dit forum,en zou graagwillen weten tot wanneer ik kan reageren op een functie bij het Call Center
alvast bedankt.
Het is te kort door de bocht om te zeggen dat een werkvergunning niet of nauwelijks wordt afgegeven. Het is inderdaad niet eenvoudig om dit geregeld te krijgen, maar niet onmogelijk. Ik heb gehoord dat het voor werkgevers langzamerhand iets gemakkelijker wordt om ze aan te vragen voor hun werknemers. Natuurlijk zijn er malafide callcenters die zich met dubieuze lotto’s e.d. bezighouden en hun personeel niet uitbetalen, maar er zijn niet alleen maar negatieve verhalen. Zo ken ik medewerkers van het callcenter HCN die allemaal een werkvergunning hebben en op tijd uitbetaald krijgen,dus wees alsjeblieft niet altijd bij voorbaat zo negatief over bedrijven die personeel zoeken. Natuurlijk moet je wel alert zijn.
Qua huurprijzen kan ik zeggen dat je voor 500 Lira per maand al een appartement kunt huren met 2 slaapkamers. Gemeubileerde appartementen zijn natuurlijk duurder. Je kunt dit checken op www.sahibinden.com. Met deze website krijg je een aardige indruk van de prijzen in de verschillende steden.
Voor mensen die geen Turks kunnen, de ´Sahibinden´ site kan je ook in het Engels zetten.
Werkvergunningen aanvragen voor personeel door bonafide bedrijven is geen probleem, gaat best wel snel, kan in 2 mnd geregeld zijn.
850 Euro is een super goed loon.
Weet het niet maar er wordt geschreven dat er ook een SGK (sociale ZK verzekering) afgesloten wordt voor de werknemer.
Dan lijkt mij ook dat de uitbetaling in TL geschiedt en niet in Euro omdat de boekhouding van bedrijven hier over het algemaan in TL is.
En dan is 850 TL een ´normaal´ loon voor een Call Center mederwerk(st)er.
Huren kan je idd, zoals vermeldt vanf 400 TL in de stad.
850 TL is geen vetpot, iets meer als het minimumloon, maar er wordt dan ook geen HBO werk vericht…
Maar heer Ertan noemt geen bedrijfsnaam, dat is vaag bij een normale legale personeels vraag, kan hij garanderen dat het een Call Center is en geen Kol Senter???
Ik ben ayse ,en morgen ga ik soliciteren voor ( Call Center ) en dan weet ik meer,en zodra ik terug bent zal ik ook laten weten wat en hoe het is gegaan, groetjes
zou je wat meer informatie erover kunnen geven ik heb ervaring top agent geweest
uhmm ben zelf van de turkse afkomst en ben geïnteresseerd in de vestiging Samsun