Navigatie in Israel

Hoi, ik ben vorig jaar na 25 jaar teruggeweest in Israel en heb er rondgereisd. Ga nu voor een weekje terug met mijn dochter. Het gehuurde navigatiesysteem vorig jaar was beroerd. Geen idee of dit kwam door slechte kaarten of politiek correcte aanwijzingen. Zo stond weg 1 langs jeruzalem naar de dode zee niet in het systeem. Weet iemand of er kaarten te downloaden zijn. Ik heb zelf een tomtom.

Hallo,
gisteren teruggekomen uit Israel, 13dgn met de auto een roadtrip gedaan. We hadden geen navigatie mee, maar met de (papieren) kaarten die bij onze huurauto zat kwamen we een heel eind. De steden zijn niet al te moeilijk om in te navigeren, en buiten de grote steden om zijn er maar een paar grote wegen waar je rijdt.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Mvg,

vorig jaar ben ik in Israel geweest. ik heb een auto en navigatiesysteem gehuurd bij het autoverhuurbedrijf.
Het navigatiesysteem kon zo ingesteld worden dat het Palestijnse gebieden vermijdt. Dus als je van Jeruzalem naar de Dode zee wilde gaan, dan reed je met een omweg. Het apparaatje moest er wel apart voor ingesteld worden. Wellicht dat jouw navigatiesysteem ook zo was ingesteld. Maar in mijn situatie was het zo, dat deze instelling ongedaan gemaakt kon worden.
Rijden door Palestijns gebied doe je overigens op ‘eigen risico’.

rijden van plaats naar plaats is in Israel niet moeilijk en kan zonder navigatiesysteem gedaan worden. alleen een locatie/straat zoeken in een stad is wel lastig zonder navigatiesysteem.