Hallo,
Wij zijn bezig met het voorbereiden van onze reis in mei. Onze route is grofweg Hong Kong Yangshuo Xi’an Pingyao Beijing. We zouden graag nog wat natuur/platteland ertussen willen. Iemand een tip?
Jacq
Hoi Jacq. Zelf ben ik ook net begonnen om mijn reis in mei te gaan plannen. Dali heb ik in mijn reisplan opgenomen. Een kennis van me woont daar maar de natuur en het platteland schijnt er erg mooi te zijn. Een oude reisgenoot heeft er vorig jaar ook wat mooie fotos gemaakt. Gr cathy
Ik zou ook eens kijken naar Zhangjiajie bereikbaar van Changsha. Dit gebied is populair geworden door de film Avatar. Heb al meerdere mensen gehoord die dit een zeer mooi gebied vinden.
Daarnaast heb je niet ver van Xian ook nog Huangshan.
Als je platteland wilt zien kan je ook nog in Pingyao een fiets huren en dan naar de tempel fietsen die staat beschreven in de Lonely Planet. Ongeveer 45 minuten van het oude Pingyao als je in dit kleine stadje loopt lijk je ook terug te gaan in de tijd.
Dali, Lijiang, Shangri-La is zeker een mooi gebied echter ligt dit niet in de route.