Mijn vrouw en ik willen graag rond januari/februari naar een naturistenstrand in de Caribbean. Dit jaar naar Isla Margarita geweest, maar daar is naturisme taboe. Als toerist is het niet veilig om naar verlaten stranden te gaan. Er is wel een aantal resorts, zoals op Bonaire en de Dominicaanse republiek maar deze resorts zijn schrikbarend duur (2 weken 2 personen € 5.000,- en voor dat bedrag moet je soms nog eten regelen). Weet iemand een geschikt alternatief? Bijvoorbeeld een leuk (betaalbaar) all-inclusive hotel nabij een naaktstrand. Ook suggesties voor de canarische eilanden of voor verblijven in azië zijn welkom. We willen niet illegaal naakt recreëren, want we hebben daar slechte ervaringen mee.
Kijk hier op het forum bij topic Canarische eilanden - Tenerife.
Wij waren vorig jaar met de Kerstperiode in Lanzarote, Hotel Iberostar Papagayo.
Prima vakantie gehad. Zéér goed hotel met eigen dakterras voor naturisten en op 20 min. wandelen van naturistenstrand.
Wat denken jullie van Fuerteventura? Ik ben nu al 2 maal bij Monte Marina geweest en dat bevalt goed. Je mag op het hele eiland naturistisch zijn buiten de dorpscentra. Er zijn daar de mooiste stranden van europa. Echt een aanrader.
Fuertaventura ( Costa Calma ) . Naturisme over het hele lange strand is toegelaten . Wij zaten in het H10 hotel Playa Esmeralda . Het strand is vlakbij . Er is wel veel wind en daarom ook een surfparadijs .
Ik kan Grand Lido Braco Resort in Jamaica adviseren. Wij zij ben daar verleden jaar december t/m de kerstdagen verbleven. In een woord fantastisch qua comfort, kwaliteit en prijs. Het is een mooi all inclusive resort (all in ontbijt, lunch, diner en 24 uur roomservice). Voorzien van een West Europees, Italiaans, Frans, Japans en traditioneel Jamaicaans restaurant). Het is echt superdelux! Het resort is deels gewoon en deels naturistisch (ook de appartementen). Het maakt echter niet uit waar je zit, je magt van alle faciliteiten (gewoon strand en naakt strand gebruik maken) maken. Maar als je van het naaktstrand, -zwembad, -tennibaan, -bar of
-restaurant gebruik maakt, moet je ook naakt zijn (met kleren aan kijken naar blote mensen is er niet bij). Alle naaktfaciliteiten worden aangeduid met au naturelle.