Hallo,
Wij zijn een familie van 5 en maken een rondreis door west canada van drie weken.
Wij gaan langs diverse nationale en provinciale parken, hoe zit dat met entree, gaat dit per dag of kan je hier een pas voor kopen en geldt deze pas dan voor alle parken (ook de provinciale)???
Voor alle parken kun je of per dag betalen of een jaarpas halen. De meeste parken zijn nationaal, in Québec zijn de meeste parken provinciaal (zelfs al noemen ze deze in het Frans “National”).
Je kan niet de pas van Parks Canada gebruiken voor provinciale parken en vice versa.
Provinciale parken zijn volgens mij toch gratis? Nu heb ik alleen provinciale parken in BC en Alberta bezocht, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar ergens heb hoeven betalen.
Voor de NP uiteraard wel, we wilden toen eigenlijk zo’n pas daarvoor kopen, maar ter plekke werd ons voorgerekend dat een kaartje voor de benodigde dagen goedkoper was.
Hou voor de Nationale Parkpass Marktplaats in de gaten. Heb zelf mijn parkpas ook goedkoop gescoord. Provinciale parken zijn gratis in het westen.
Ben alleen te laks geweest 'm weer door te verkopen, maar mocht iemand interesse hebben in 'n pas die nog t/m juni geldig is, stuur maar 'n berichtje.