Ik heb de prijzen op Travelchinaguide.com bekeken en de snelste trein van Shanghai naar Guilin (19hr, soft sleeper, T77) kost $223 voor twee tickets inclusief bezorging bij ons guesthouse in Shanghai.
Heeft iemand ervaring met dit traject? Zijn dit acceptabele prijzen, of kan ik ze beter elders boeken (bv direct bij ons gueshouse Rock&Wood in Shanghai)?
Ook vraag ik mij af of we voor dit bedrag wellicht beter een vliegtuig kunnen nemen, hoewel er dan natuurlijk een hotelovernachting bijkomt (en het lijkt ons ook wel leuk om de trein mee te maken).
Ik heb zo direct geen idee of die prijs ok is, maar ik zal het bij gelegenheid eens vragen aan mijn Chinese contact, die voor mij altijd op voorhand de belangrijkste trein en vliegtickets regelt. De gewone trage trein kost wel maar 93 dollar volgens seat61
Met Air China betaal je blijkbaar rond de 200euro voor een vlucht van 2u20, da’s dus ongeveer hetzelfde. Voor 't geld moet je het niet doen. Maar voor de ervaring wel! Als dat je enige treinreis is mag je die zeker niet schrappen, met de trein reizen is even essentieel voor een Chinareis als pakweg de Muur of het Terracottaleger bezoeken. Mij ga je bijna nooit nog binnenlandse vluchten zien nemen (al helpt het kwa afstand wel dat ik toch meestal in 't noorden van China blijf.
Ha…die hoofdreden om met de trein te gaan was voor ons reden genoeg om vorige week de treintickets gewoon lekker te bestellen. We vonden het wel zo prettig dit maar meteen te regelen en de bestelbevestiging bij de visumaanvraag op te leveren. Verder was ons inderdaad al diverse keren verteld om lekker met de trein te gaan; prachtige ervaring…kan niet wachten :).
Wel vonden we de prijzen van vliegtickets op dat traject tegenvallen, maar dat zal ook met de tijd te maken hebben (wrs over een maand alweer goedkoper). Ik vond het te duur, nu 200 euro voor 2 soft sleepers en anders 200 euro per vliegticket. Als jij doelt op 200 euro voor 2 vliegtickets had ik die deal nog niet gezien. Maar uitmaken doet het niet meer :)…we gaan lekker treinen. Paar jaar terug nog een paar weken op Java gedaan, beviel ook erg goed…
Ah, ik had niet gezien dat die 223 dollar voor TWEE personen was, ik vond het eigenlijk sowieso al veel
Ennieweejtjes, veel plezier ermee! Eén tip nog: neem wat foto’s van je huis, familie en land (Kinderdijk, Keukenhof, …) mee om aan je coupégenoten te laten zien, en misschien ook een point-it boekje als je helemaal geen chinees kan