Ik weet het. Je kunt van Hong Kong of Shenzhen naar Guilin vliegen, maar ons lijkt het leuker om met de trein te gaan. We denken aan de nachttrein rond 5/6/7 mei vanaf Shenzhen Luoho station.
Iemand enig idee of je die kaartjes al in Hong Kong kunt kopen? Dan is er volgens mij nog een tweede optie om met de trein te gaan. Opstappen op het Hung Hom station in Hongkong voor de trein naar Guanzhou – East, dan met de metro naar station Guanzhou – East voor de trein naar Guilin. Klopt het dat dit traject goed te doen is in een dag en dat er voldoende treinen rijden zodat je niet hoeft te reserveren? Benieuwd naar jullie ervaringen.
Hallo,
Jammer dat niemand reageert. Heb ook een vraag daarover. Wij willen van Shenzen noord naar Guilin. Weet iemand misschien of je de gereserveerde kaartjes al in Hong Kong kunt krijgen of misschien zelfs bij het hotel kunnen laten bezorgen? of kunnen we ze op de dag zelf bij het station ophalen?
Mijn reactie was eerder geweest als ik niet 4 dagen in de trein had gezeten ![]()
Shenzhen – Guilin
Van Shenzhen naar Guilin rijden in de maand mei 3 verschillende treinen met een ritduur van ongeveer 3,5 uur:
• G2902 vertrek Shenzhen Noord vertrek 07:20 aankomst Guilin Noord 10:50
• G2904 vertrek Shenzhen Noord vertrek 11:48 aankomst Guilin Noord 15:35
• G2906 vertrek Shenzhen Noord vertrek 14:53 aankomst Guilin Noord 18:25
De nachttrein de K952 stopt met rijden op 8 april, vanaf deze datum is er dus geen nachttrein.
In deze treinen heb je 3 verschillende stoelen:
• Speciale 1ste klas a CNY 367,- circa € 53,-
• Een 1ste klas stoel kost CNY 265,- circa € 38,-.
• Een 2de klas stoel kost CNY 212,- circa € 30,-.
Ik zou aanraden een 2de klas stoel te nemen dit zijn zeer comfortabele stoelen en als het goed is zijn er ook stopcontacten aanwezig.
Hongkong – Guangzhou – Shenzhen
Deze route is langer en ook duurder. De ritduur van Hongkong – Guangzhou is ongeveer 2 uur en van Guangzhou – Shenzhen is ongeveer 3 uur, in totaal dus 5 uur en dan heb ik de overstaptijd van minimaal 1 uur er nog niet bijgeteld.
Kaartjes
Je kan E-tickets al 60 dagen voor het vertrek van de trein aankopen en met deze E-tickets kan je in China op het treinstation de papierentreinkaartjes ophalen. Ik raad je aan om de kaartjes al zo vroeg mogelijk te kopen zodat je zeker bent van een plek in de trein die je wilt hebben.
Oeps, geen slaaptrein meer. Dat wist ik niet. Daar gaat mijn ‘avontuurlijke’ treinreis. Het zal wel niet voor het laatst zijn dat een slaaptrein worden vervangen door moderne snelle treinen. Hoe dan ook. Ik ga maar even uitvogelen wat dan het meest praktisch is: vliegen of de trein. Dank voor je info.
De snelle treinen vanaf Guilin Noord rijden volgens mij pas sinds een paar maanden.
Er zijn echter nog genoeg ‘avontuurlijke’ slaaptreinen te boeken in China of nog meer avontuurlijk ‘slaapbussen’, al zal ik die laatste niet aanraden :).