naar India emigreren, een goed idee?

Hallo, ik ben Maarten, woon in België en ben een ‘persoon van Indische origine’.
Ik zou graag in India gaan wonen op termijn, maar wil eerst India wat verkennen.
Zo dacht ik aan Goa. Ik heb gehoord dat voor Westerse toeristen Goa een goede plaats is om India te leren kennen.
Er zijn veel stranden grenzend aan de Indische oceaan en het weer zou er stralend zijn.
Als persoon van Indische origine kan ik er land kopen en gaan wonen als ik wil. Het klimaat trekt me enerzijds aan, maar India
schrikt me ook af omdat je niet alle faciliteiten hebt die je in het Westen hebt.

Een aantal vragen:

Is Goa een goede keuze wil je niet al te conservatief Indie tegenkomen en dus als Westerling meer je gading vinden of zijn er andere steden of staten in India die eerder geschikt zijn voor Westerlingen die wensen te emigreren op termijn?

Kan je als Westerling er gemakkelijk een huis huren? Hoe zit dat met het huurcontract? De Indische huurwetgeving enzovoort. Zijn die contracten in het Engels of in het Hindi?
Kan ik best Hindi leren of kom je met Engels ook een heel eind en kan je er als Engelstalige overleven?
Kan je makkelijk een soort butler of huisvrouw in huis nemen om het huishouden helpen te doen?

Je hoeft niet al mijn vragen te beantwoorden, maar ik had graag geweten hoe ik er aan begin.
Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.

Hoi Maarten, welkom op Wereldwijzer! Je kunt je vragen het beste stellen in ons Wonen en werken in India forum, daar zitten de kenners…

Ok, zal ik doen. Bedankt.

Graag gedaan. Succes!