Naar Engeland Voor Een Tijdje

Heej mensen,

Ik wil deze zomer voor een paar maanden (en misschien zelfs langer, max. 1 jr) in Engeland (liefst het zuiden) gaan wonen/werken en in mijn vrije tijd dan het land verkennen.

Ik ben 20 jaar en neem een tijdje vrij van mijn hbo vervolgstudie, omdat ik nog niet zeker weet wat ik wil.

Opzicht heb ik niet echt een voorkeur voor bepaald werk, zolang het maar redelijk betaald en ik er zo snel mogelijk terecht kan.

Heeft iemand misschien adressen, namen, informatie of wat dan ook om mij opweg te helpen? Of misschien ben je zelf ook wel geinterreseerd om een tijdje nr Engeland te gaan en kunnen we samen opzoek gaan?

Laat het me iig weten. Je kunt me ook meelen op thenewpolution@hotmail.com

Groetjes

[FONT=Times]Zoals ik reeds eerder in een andere draad in dit Forum heb gezegd is het buiten de horica/vakantie sector zeer moeilijk om voor een korte periode werk te vinden. Je mag dan als EG burger het recht hebben om te wonen en werken hier, echter de Britten hebben de perfecte barriere hiervoor gevonden. Referenties. Geen uitzendbureau zoekt werk voor jou wanneer je deze niet kunt overleggen. Ze nemen het risico niet. Mocht jij niet veel goeds van zin zijn bij je nieuwe werkgever en het blijkt dat het uitzendbureau je destijds niet heeft nagetrokken, kan het uitzendbureau rekenen op een claim die in de tonnen kan lopen.

Ohja en Nederlandse referenties worden zelden of nooit nagetrokken en zijn dus derhalve nutteloos.

Een optie welke ik hier heb zien voorbij komen is een mogelijke stage plaats. Maar daarmee heb ik geen ervaring.

Een andere optie zouden de multitalige call centres kunnen zijn. Maar sinds er hier in de UK al een groot contingent Nederlanders en Belgen woont, die wel over Engelse referenties beschikt acht ik je kansen ook hier zwaar in.

Zoek voor dit type werk op bijvoorbeeld

http://www.ilc-ltd.com/

Suc6

Hallo,

Ik heb zojuist je berichtje gelezen. Ik ben nederlandse maar woon sinds anderhalf jaar in manchester en werk in de autoverhuur. Wij zijn dringend op zoek naar mensen die vloeiend nederlands en engels spreken. Als het je wat lijkt stuur dan een mailtje in het engels naar marketing@carhire3000.com

Weet iemand of er voor een (afstudeer)stage ook goede referenties nodig zijn? Ik doe een technische opleiding, heb 1 jaar van een HND in Computing (BIT) afgerond en krijg bij mijn (nederlandse) ‘orienterende’ stagebedrijf een in het engels opgestelde ‘letter of recommendation’ mee, baas is zeer tevreden over de verrichte werkzaamheden.

enig idee of dit als referenties ‘goed’ overkomt?