Naar de tandarts in turkije

voor een tandarts in Alanya , kijk op deze pagina Facebook

echt een supertandarts !!!:smile:

http://www.dentalholidayalanya.com/

Kunt u het adres doorgeven aub? ik wil mijn tanden ook laten ( bruggen met kronen ) maar lees ook wel negatieve ervaringen op internet dus weet het niet goed. Wat als er nadien iets mis is? Je kan toch niet zomaar telkens er iets is even naar Turkije vliegen? Bestaat er een verzekering die tussenkomt? Ik zelf woon wel in België. Hoe zijn jouw ervaringen hiermee? Alvast bedankt
Groetjes Sonja

hallo Sonja ,wil je het adres hebben in alanya of bedoel je van iemand anders ?

Hey,
Als je er meer goeie hebt, mag je ze uiteraard allemaal geven? Als ik maar zeker ben bij een goeie terecht te komen.
Ken jij bv ook een zekere tandarts Semir, werkt in tandartsenkliniek in Kusadasi?
Welke ervaringen heb jij hiermede?
Alvast bedankt

http://www.dentalholidayalanya.com/ daar ben ik geweest iig , het is in Alanya
ik heb daar mn kronen laten zetten en een brug
mn zuster heeft er ook een heleboel laten doen
hij vraagt hoe lang je in Alanya bent en in die tijd doet hij je gebit , echt een hele goeie en leuke man :slight_smile: De eerste keer was ik er 8 dagen , dat kostte me 200 euro ( de vakantie dan ) en ik had 2 kronen laten zetten. Voordat zelfde geld had ik nog niet eens 1 kroon in Nederland !!! Dus ik ga dr graag naartoe en heb een vakantie op de koop toe . Gewoon een goedkoop hotel zoeken ( Horizon app hotel ) het is de moeite waard !!!

Heb je behandeling bij de tandarts in Turkije gehad?
Deel jouw ervaringen met anderen mee op de site Voor de arts naar het buitenland. Dat zou nuttig zijn voor diegene wie informatie zoek over Turkse tandartsen en zo.

Twee jaar geleden heeft mijn echtgenote 21 elementen (kronen en bruggen) laten plaatsen door een heel goede tandarts in Kusadasi (Bulent Kenir). De prijs hiervoor bedroeg ca eur 3000. Uiteraard kun je duurdere uitvoeringen krijgen. Deze heeft zijn praktijk vlak bij de kleine rotonde aan de boulevard.
Zelf ben ik deze week in Bodrum naar de tandarts geweest wegens een klein gaatje in een voor tand. Kosten met het reinigen van mijn gebit eur 95,00.

Beste alle,

Een maand geleden heb ik mijn onder gebit laten doen (Implantaten en kronen) in Kusadasi en tot nu toe zeer tevreden. Eind september ga ik terug voor mijn bovengebit. Ben zeer tevreden fijne tandarts en hulp van een nederlandse assistente en ook de prijs natuurlijk. Email adres van de nederlandse assistente is kusadasiinmanyways@hotmail.com.

Je zou alleen al voor de tandarts naar Turkije willen. Aantal jaar geleden heb ik mijn hele gebit in de revisie gegooid. Jaren daarvoor, was ongeveer in 1992, had ik dat in Nederland laten doen, maar alles was aan vervanging toe en omdat ik geen zin had in een kunstklapper heb ik opnieuw alles laten renoveren. Ik woon in Istanbul dus ben bij Avrypa Dis geweest. Een aanrader voor iedereen die een tandarts nodig heeft. Mijn zoon en schoondochter die zelf in Duitsland wonen, bezoeken als ze hier komen altijd even de tandarts en dat niet alleen vanwege de veel lagere kosten maar ook voor de betere en kwalitatieve behandeling. Zij beschikken ook over een chirurg die eventueel kaakbehandeling kan verrichten. Ben nu in het bezit van een prachtgebit van een combinatie van kronen, bruggen, implantaten, een combinatie van porseleinen kiezen en tanden van een hoogwaardige kunststof (deze zijn iets duurder als porselein maar tonen natuurlijker), en kaakopvulling (dus de chirurg kwam er ook aan te pas) en wortelkanaalbehandelingen. Was wel een langdurige zaak hoor, maar vanaf dag 1 dat ik bij Hatice (een Engelssprekende Turkse tandarts) onder het ‘mes’ kwam heb ik geen centje pijn gehad. Ook de nazorg is perfect. Waar ik vroeger met knikkende knieën naar de Nederlandse tandarts ging, ga ik nu fluitend naar de Turkse tandarts. Uiteraard was mijn behandeling niet de goedkoopste maar wel vele en vele malen goedkoper als in Nederland. Dat zou echt onbetaalbaar zijn. Avrupa Diş is in Istanbul te vinden in Avcilar en in Beylikdüzü en Beykent. Er zijn nog wat vestigingen, dus hier even een overzicht: Kliniklerimiz - AvrupaDiş Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi. Voor mij geen andere tandarts meer dan de tandartsen van Avrupa Diş. Kan het echt iedereen aanbevelen, zeker voor hen die angst hebben voor een tandarts :smiley:

Hallo allemaal,

Ook ik denk erover om mijn tanden in Turkije te laten behandelen. Bij mij is het relatief simpel, enkele gaatjes en een wortelkanaal behandeling. Echter scheelt het me sowieso al ruim 500 euro met Nederland, dat is voor mij wel de moeite om op en neer te vliegen. Heeft er iemand ervaring met de tandarts www.praktijkistanbul.com? Er wordt snel gereageerd op vragen en de website ziet er betrouwbaar uit. Maar toch blijf ik het “spannend” vinden omdat het niet Nederlands is. Je bent toch een stukje van huis. Kan iemand mijn zorgen wegnemen wellicht? :slight_smile:

Heb je al besloten wat je gaat doen? Zo niet, kijk dan eens op de website die ik in mijn vorige post ook al had gegeven. Boven aan de sie staat een telefoonnummer en ze hebben ook een whatsappnummer. Ik neem aan dat je geen Turks spreekt, maar je kunt met hen communiceren in het Engels.
Mijn zoon en mijn schoondochter zijn dit jaar ook bij hen geweest en hebben vele honderden euro’s uitgespaard en ze zijn dik tevreden over het resultaat, mede gezien het feit dat mijn schoondochter doodsbenauwd was geworden voor tandartsen. Op hun site kun je ook een chatbox vinden.

Veel succes :wink:

Ik heb inderdaad een afspraak gemaakt bij diegene die ik zelf noemde (mede door ervaringen van anderen die ik ken). Ik vlieg in Januari naar Istanbul en plak er gelijk een paar daagjes aan :slight_smile: … Ik zal mijn ervaring hier ook delen.

Succes Thyn en maak er een plezierig verblijf van. Je moet wel rekening houden met eventueel sneeuw in januari :smiley:
Tot nu toe is het weer in Istanbul nog redelijk goed. Tijdens de nacht soms wat regen maar overdag is het best nog aangenaam in de zon. :vak02::vak02::vak02::vak02: